۲۶ هزار میلیارد ریال ، معوقه خالص بانک های مازندران

دبیر کمیسیون شورای هماهنگی بانک های دولتی مازندران گفت که معوقه خالص بانک های دولتی این استان از تسهیلات گیرندگان به 26 هزار میلیارد ریال رسیده است .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، موسی اسلامیان عصر یکشنبه در جلسه شورای اشتغال مازندران افزود : با احتساب سود تسهیلات و جریمه دیر کرد ، این معوقات به افزون بر 70 هزار میلیارد ریال می رسد .

وی ، منابع بانک های دولتی مازندران را 207 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که مصارف بانک های این استان حدود 236 هزار میلیارد ریال است که 30 درصد از استاندارد در نظر گرفته شده از سوی بانک مرکزی انحراف دارد .

اسلامیان ، میزان خطرپذیری بانکی در مازندران را 11 درصد اعلام کرد و افزود : این میزان ریسک هفت درصد بیشتر از استاندارد جهانی است . استاندارد جهانی ریسک بانکی چهار درصد است .

وی رشد منابع بانک های دولتی مازندران را 9 درصد برآورد کرد و گفت که تسهیلات پرداختی بانک ها نیز در سال جاری 8.3 درصد بوده است .

مدیر امورشعب بانک ملی مازندران ، مهم ترین مشکل بانک های دولتی استان را منابع بانکی دانست و از مدیریت ارشد استان خواست تا راهکار مناسبی برای دریافت معوقات پیش بینی کند .

وی ورود پیدا نکردن بانک های خصوصی به پرداخت تسهیلات را با وجود سهم بری زیادشان در جذب منابع مردمی از دیگر مشکلات بانکی در مازندران برشمرد.

در مازندران 14 بانک دولتی فعالیت دارند .

ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1