سامسونگ و هیوندای رشد اقتصادی کره جنوبی را کاهش دادند

مشکلات دستگاه های تلفن همراه سامسونگ و همچنین اعتصاب ها در شرکت خودروسازی هیوندای موتور موجب کاهش رشد اقتصادی کره جنوبی در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از آسوشیتدپرس، بانک مرکزی کره جنوبی رشد اقتصادی چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا را از ماه ژوییه تا سپتامبر ۲,۷ درصد اعلام کرد که پایین ترین رقم از سه ماهه دوم سال ۲۰۱۵ تا کنون به شمار می رود.

چانگ کیو ایل از مدیران بانک مرکزی کره جنوبی در این باره گفت: توقف تولید گوشی های گالکسی نوت ۷ سامسونگ و همچنین اعتصاب های شرکت هیوندای موتور موجب کاهش چشمگیر تولیدات ما شده است و به طور کلی به تولید، مصرف و صادرات صنایع خودرو و تلفن های هوشمند ضربه وارد کرده است.

وی افزود: خسارت های ناشی از نقص در گوشی های گالکسی نوت ۷ سامسونگ ممکن است تأثیر بیشتری هم بر رشد اقتصادی کره جنوبی در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی بگذارد.

۱۷ درصد از تولید ناخالص ملی کره جنوبی متعلق به شرکت سامسونگ به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی های تلفن همراه هوشمند در دنیا و همچنین بزرگترین شرکت این کشور است که پس از انتشار گزارش هایی از انفجار گوشی های نوت ۷ مجبور شد ۲,۵ میلیون دستگاه خود را از سراسر دنیا جمع کند.

در شرکت خودروسازی هیوندای نیز به عنوان بزرگترین تولید کننده خودرو در کره جنوبی، ده ها هزار کارگر در اعتراض به دستمزدهای خود، چند هفته ای را در اعتصاب سپری کردند.

این اعتصاب ها موجب خسارت بیش از ۳ تریلیون وونی به شرکت هیوندای شد.

بنابراین گزارش اقتصاد کره جنوبی تحت تأثیر کاهش رشد اقتصاد جهانی است و به همین دلیل نرخ بهره را برای افزایش هزینه های داخلی، در پایین ترین سطح خود نگه داشته است.

بانک مرکزی کره جنوبی ماه گذشته بعد از بحران شرکت سامسونگ، پیش بینی خود از رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۷ را از ۲,۹ درصد به ۲.۸ درصد کاهش داد.

اقتصاد این کشور در سال گذشته نیز ۲,۶ درصد رشد کرد که پایین ترین میزان از سال ۲۰۱۲ بود.

منبع:ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

70  +    =  77