افزایش قابل توجه در برداشت وجه از دستگاه های خودپرداز در کشورهای آسیایی و اروپایی

رشد نیاز به پول نقد

بر اساس گزارش خدمات سخت افزاری و نرم افزاری خودپردازها در سال 2016 که توسط شرکت RBR ارائه شده است، مبلغ برداشت وجه از دستگاه های خودپرداز در سال جاری نسبت به سال 2011، 50 درصد افزایش یافته است./ در برخی از کشورهای اروپایی برداشت وجه در سال جاری نسبت به سال 2011، 8 درصد افزایش نشان داده است. در سال 2015 نیز به تنهایی افزایش قابل توجهی در برداشت وجه از خودپردازها در کشورهای روسیه و ترکیه مشاهده شد که بیشتر ناشی از اقتصاد تورمی این کشورها است.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک – احسان خدیو –  بر اساس گزارش خدمات سخت افزاری و نرم افزاری خودپردازها در سال 2016 که توسط شرکت RBR ارائه شده است، مبلغ برداشت وجه از دستگاه های خودپرداز در سال جاری نسبت به سال 2011، 50 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش تنها در سال 2015 میزان برداشت وجه از خودپردازها در کشورهای فیلیپین، ویتنام، اندونزی و هند بیش از 15 درصد رشد داشته است. علت این افزایش در این کشورها، توسعه سیستم بانکی و در کنار آن، نیاز مردم به پول نقد است.

افزایش برداشت وجه از خودپردازها در برخی از کشورهای اروپایی نیز مشاهده شده است. این در حالی است که جامعه اروپایی بیش از کشورهای آسیایی با پرداخت های غیرنقدی آشنا هستند. در برخی از کشورهای اروپایی برداشت وجه در سال جاری نسبت به سال 2011، 8 درصد افزایش نشان داده است. در سال 2015 نیز به تنهایی افزایش قابل توجهی در برداشت وجه از خودپردازها در کشورهای روسیه و ترکیه مشاهده شد که بیشتر ناشی از اقتصاد تورمی این کشورها است. در کشور اسپانیا نیز برداشت وجه رشد قابل ملاحظه ای داشته که بیشتر ناشی از اقتصاد نامتعادل این کشور است.

بر اساس این گزارش، کشور هند از جمله کشورهایی است که بیشترین برداشت وجه را از خودپردازها در بین کشورهای آسیایی دارد. در سال 2015 به طور متوسط، ماهانه 5000 تراکنش برداشت وجه از خودپردازها انجام شده است. این امر باعث شده است تا دولت شرکت های بیشتری را جهت گسترش سیستم خودپردازهای خود ترغیب کند.

طبق اظهارات رابرت چاندی، نویسنده این پژوهش، مشکلات اقتصادی یکی از عوامل مهم در افزایش نیاز مردم به پول نقد در برخی از کشورهای اروپایی شده است. این امر در کشورهایی چون ایتالیا، یونان و اوکراین نقشی پررنگتر به خود گرفته است.

ترجمه: سرویس بین الملل پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1