محصولات ارگانیک ما در کشورهای دیگر قابل پذیرش نیست

رئیس اتاق ایران با اشاره به استانداردهای محصولات ارگانیک در دنیا تصریح کرد: محصولات ارگانیک ما در کشورهای دیگر قابل پذیرش نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ایسنا، غلامحسین شافعی شب گذشته، 5 آبانماه، در شورای استاندارد خراسان رضوی با بیان اینکه شیوه صدور گواهی استاندارد برای صادرات در کشور ما در هیچ کشور توسعه یافته‌ای پذیرفته شده نیست، گفت: به عنوان نمونه صادرات کالای ارگانیک در کشور ما تنها به عنوان یک لفظ شناخته است و گواهی ایرانی صادر شده آن در سایر کشورها مورد قبول نیست.

وی افزود: در واقع محصول ارگانیکی که مطابق با استانداردهای جهانی باشد، در کشور ما قابل تهیه نیست. برای تولید چنین محصولاتی به عنوان نمونه باید حتی سرویس‌های بهداشتی باغ‌های تولید محصول در نهایت استاندارد تعبیه شده باشد. 

شافعی تصریح کرد: اگر در یک باغ انگور حتی یک درخت پسته نیز وجود داشته باشد، گواهی آن محصول به عنوان محصول ارگانیک رد خواهد شد.

رئیس اتاق مشهد تاکید کرد: در واقع به نظر می‌رسد تنها 10 درصد از محصولات ما شامل گواهی ارگانیک شود که باید برای افزایش این میزان برنامه‌ریزی کرد؛ چراکه استان ما خواستگاه مهم محصولات ارگانیک است .

وی با اشاره به تغییر رویکردهای بازارهای دنیا در دنیای امروز اظهار کرد: امروز بازارهای دنیا به سمت محصولات ارگانیک گام برمی‌دارند؛ به همین جهت باید ظرفیت باغ‌های ما نیز به این مسیر متمایل شود.

رئیس اتاق ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به مالزی افزود: امروز میزان ظرفیت درآمدهای برند حلال در دنیا حدود 1000 میلیارد دلار است و کشور مالزی طی 10 سال گذشته از غفلت ما سوء استفاده کرده است.

شافعی اضافه کرد: در سفری که به همراه دکتر روحانی به مالزی داشتیم، در این رابطه مذاکراتی صورت گرفت که بخش قابل توجهی از این درآمد توسط دو کشور مدیریت شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4