افزایش ارتباطات بانکی با تسهیلات دلاری/آخرین مراحل رفع قفل از پای بانک ها

عضو هیات مدیره بانک خاورمیانه:

عضو هیات مدیره بانک خاورمیانه تاکید کرد که تسهیلات اخیر دلاری که وزارت خزانه داری آمریکا اجرا کرده است، در ارتباطات بانکی بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سیدحسین سلیمی گفت: تمامی اقداماتی که در طول یکسال گذشته و پس از برجام از سوی آمریکا انجام شده، با توجه به اینکه ارتباطات بانکی ایران با کشورهای دیگر قطع بود، کم رنگ بود.

وی ادامه داد: اما با توجه به تسهیلات دلاری که در هفته های گذشته در نظر گرفته شده پیش بینی می شود آثار برجام بر اقتصاد کشور بیش از پیش نمود پیدا کند.

دو هفته پیش وزارت خزانه داری آمریکا تسهیلات جدیدی را برای مبادله دلاری با بانک های ایرانی برای بانک های غیر آمریکایی در نظر گرفت.

نائب رئیس کمیسیون پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران توضیح داد که تا قبل از این، بسیاری از بانک ها علاقه ای برای برقراری ارتباط با بانک های ایرانی نداشتند زیرا تبدیل  یورو و ین ژاپن برای آنها هزینه بر بود و آنها تمایل داشتند با دلار با ایران معامله کنند.

وی تصریح کرد که تسهیلات اخیر دلاری آمریکا آخرین مراحل قبل از برداشته شدن تمامی قفل ها از پای بانک های ایرانی برای ارتباط با بانک های خارجی است.

منبع:ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×  3  =