۹۲ درصد از سهام آپ در اختیار خریداران حقیقی

فروش سهام آسان پرداخت در ٤٠ ثانیه توانست رکورد خوبی را در عرضه سهام از خود به جا گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عرضه سهام آسان پرداخت با نماد آپ در بورس، نکات قابل توجه بسیاری را برای علاقه مندان بازار سرمایه به همراه داشت و بیش از ۶۴ هزارنفر سهامدار آپ شدند.

آسان پرداخت که با نماد آپ در بازار بورس تهران عرضه شد و در دسترس مردم قرار گرفت جزو شرکت های موفق فعال در حوزه پرداخت الکترونیک است که تحت مدیریت خصوصی فعالیت خود را از سال ١٣٨٨ آغاز کرده و اینک به عنوان موفق ترین استارتاپ کشور توانسته ضمن سپری کردن مراحل رشد و مطرح شدن به عنوان رهبر پرداخت موبایلی کشور، به عنوان یک شرکت سودآور در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

رکوردشکنی با ٤٠ ثانیه

طی گزارشی که از روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران منتشر شده ٦٤١٦٤ کد معاملاتی خریدار سهم آسان پرداخت با نماد آپ بوده اند که از این تعداد ٦٣١٤٩ کد معاملاتی خریدار حقیقی این سهم بوده اند.

روابط عمومی بورس به نقل از گزارش منتشر شده توسط معاونت بازار در گزارش خود همچنین ادامه می دهد که از کل خریداران سهام آپ تعداد ١٠١٧ کد معاملاتی خریدار این سهم حقوقی بوده اند که طبق این گزارش ٩٢ درصد بازار این سهم را خریداران حقیقی و ٨ درصد این سهم نیز در اختیار کدهای معاملاتی حقوقی قرار گرفته است.

به این ترتیب می توان گفت هم اکنون بیش از ۶۳ هزارنفر از هموطنان ایرانی سهامدار یکی از بزرگترین شرکت های حوزه پرداخت الکترونیک شده اند و می توانند از این پس در موفقیت های این برند سهیم باشند و این امر می تواند نوید بخش سایر شرکت های فعال این حوزه نیز باشد.

پایان سلطه دولتی ها در بورس

در آیین عرضه سهام آپ در بورس تهران، مدیر عامل بورس از شرکت آسان پرداخت به عنوان موفق ترین استارتاپ کشور یاد کرده بود و اشاره داشت: آسان پرداخت راه را برای سایر شرکت های دانش بنیان هموار کرده و این امید را در دل سایر شرکت های این حوزه به وجود آورده که آینده روشنی خواهند داشت.

قالیباف مدیر عامل بورس هفته گذشته در مصاحبه با خبرنگاران اشاره داشت که حضور آسان پرداخت در بورس به سلطه شرکت های دولتی پایان داد و البته نشان داد که شرکت های خصوصی هم می توانند حضور در جمع بزرگان سرمایه را تجربه کنند و استقبال خریداران هم مؤید این مطلب بود که این شرکت توانسته است با عملکرد روشن و شفاف خود اعتماد عموم مردم را به دست آورد.

منبع:ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

37  −    =  35