ارائه کارت های شتاب برای زائرین اربعین

رئیس کانون بانک های خصوصی گفت: مذاکراتی با بانک های عراقی به منظور ارائه کارت های شتاب موجود برای هر نوع خرید و خدماتی در عراق انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کوروش پرویزیان در دومین نمایشگاه تراکنش ایران که با حضور تعدادی از مدیران عامل بانک ها و شرکت های فعال در زمینه تراکنش در حال برگزاری است، گفت: بانک‌های خصوصی از ادغام بانک های دولتی و بانک های نظامی استقبال می کند.

وی یکی از زیر ساخت های لازم برای تسهیل نقل و انتقالات مالی و تراکنش با کشورهای دیگر را تک نرخی شدن ارز اعلام کرد و افزود: با اقدامات انجام شده و مذاکره با بانک های عراقی زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) در مراسم اربعین می توانند از کارت های شتابی موجود برای هر نوع خرید و خدماتی در عراق استفاده کنند اما این توافق کوتاه مدت است و برای بلندمدت به تک نرخی شدن ارز نیاز است.

رئیس کانون بانک های خصوصی با انتقاد از قانون برنامه بودجه در سال جاری گفت: سال گذشته نمایندگان بندی را در لایحه تصویب کردند که به نوعی موجب طلبکاری نیروی انتظامی از بانک ها شده است و بر اساس آن بانک ها باید دو درصد از رقم تراکنش ها را به نیروی انتظامی برای تامین امنیت پرداخت کنند در حالی که این بند به شدت مورد اعتراض بانک ها و نمایندگان قرار گرفته چرا که در این خصوص نظر بانک ها را جویا نشده اند.

وی ادامه داد: هنوز در کشور معضل دریافت کارمزد ها حل نشده، بانک ها و شرکت های پرداخت علی رغم سرمایه گذاری های گسترده سهم خود را از این موضوع دریافت نمی‌کنند.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  10  =  1