اظهارنظر رییس سازمان پزشکی قانونی درباره پرونده پزشک تبریزی و فوت کیارستمی

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور توضیحاتی را پیرامون پرونده فوت دو عضو خانواده دکتر تبریزی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، احمد شجاعی در حاشیه پنجمین کنگره سالیانه بین‌المللی پزشکی قانونی که در بیمارستان امام خمینی برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره پرونده فوت دو عضو خانواده دکتر تبریزی و اعلام نظر پزشکی قانونی در این زمینه گفت: بر اساس اعلام نظر پزشکی قانونی خانواده وی بر اثر قرص برنج که در غذا استفاده شده بود، فوت کردند و به احتمال قوی  پزشک قاتل است، البته این امر بحث قضایی است که باید پیگیری شود و کار پزشکی قانونی در این زمینه تمام شده است.

وی افزود: شواهد و دوربین ها نشان می‌دهد که غذا از رستوران تهیه شده بود.

رییس سازمان پزشکی قانونی در ادامه در خصوص آمار همسرآزاری گفت: آمار دقیقی در این رابطه وجود دارد، ولی الان حضور ذهن ندارم با این حال فکر نمی‌کنم افزایش داشته باشد.

شجاعی همچنین در رابطه با آمار خودکشی گفت: انتشار آمار آن باعث شد که در اریبهشت ماه آمار خودکشی یک درجه افزایش یابد؛ بنابراین در انتشار برخی مطالب نباید کمک کنیم تا آمار آن افزایش یابد.

رییس سازمان پزشکی قانونی در پاسخ به سؤال دیگری درباره فوت عباس کیارستمی، گفت: متاسفانه وقتی ما اصرار داریم هر فردی که باشد مراحلش به صورت قانونی طی شود به خاطر این است که چنین موضوعاتی پیش نیاید. وقتی ایشان فوت کردند نه به ما ارجاع داده شد و نه از ما خواسته شد که موضوع را پیگیری کنیم و وی را دفن کردند.

شجاعی با تاکید بر اینکه این پرونده باید به ما ارجاع داده می شد، گفت: پزشکی قانونی باید علت فوت را بررسی می‌کرد. نکته مهم دیگر این است که ایشان در مقطعی با پای خود به خارج از کشور رفتند و از خارج نیز هیچ اطلاعاتی به ما داده نشد.
 
وی درباره قصور پزشکی در این پرونده نیز گفت: ارجاع پرونده که امری مهم بود رخ نداد و دیگر اینکه شکایت مستقیمی نشده است.

شجاعی تصریح کرد: تا آنجایی که من اطلاع دارم قصور اساسی صورت نگرفته است، ولی چون ایشان به خارج از کشور انتقال داده شد معلوم نیست چه دلیلی باعث خونریزی مغزی وی شده است؛ بنابراین پرونده وی مبهم است.

شجاعی در پاسخ به سؤالی در خصوص هتاکی به پزشکان قانونی از سوی یکی از مسئولان وزارت بهداشت، گفت: متقابل بوده؛ باید دید چه گفته شده که آنها واکنش نشان دادند، حتما اتفاقی افتاده که چنین موضوعی رخ داده است.

ویدر رابطه با آزار ستایش سه ساله توسط والدین و ارائه آمار کودک آزاری گفت: در این رابطه نمی‌توان آمار دقیقی ارایه داد و مانند همسر آزاری که هر کسی مراجعه نمی‌کند، ما نمی‌توانیم آمار دقیقی بگوییم و باید به صورت دقیق  بررسی شود.

ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  18