انگلیس برای لغو موانع همکاری بانک ها با ایران تلاش می‌کند

وزیر تجارت انگلیس:

وزیر تجارت انگلیس گفت: مبادلات تجاری بین ایران و انگلیس در حال رشد است و کشورش در تلاش است تا نگرانی های بخش بانکی را که مانع از توسعه بیشتر روابط شده، از میان بردارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دیلی میل، لیام فاکس، وزیر تجارت انگلیس گفت، مبادلات تجاری بین ایران و انگلیس در حال رشد است و کشورش در تلاش است تا نگرانی های بخش بانکی را که مانع از توسعه بیشتر روابط شده، از میان بردارد.

فاکس گفت، روابط ایران و انگلیس از زمان آغاز به کار مجدد سفارت انگلیس در هتران در سال گذشته بهبود یافته و انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا برای گسترش روابط تجاری دو حجانبه تلاش خواهد کرد.

وی افزود، هرچند ارتقاء سطح روابط ایران و انگلیس یک فرصت است، اما لندن «نگرانی عمیقی» نیز در زمینه نقض حقوق بشر و ایرانی انگلیسی های دو تابعیتی بازداشت شده در ایران دارد.

به رغم لوغ تحریم های غرب علیه ایران در ماه ژانویه، تهران هنوز نتوانسته همکاری خود با بانک های بزرگ غربی را آغاز کند، زیرا این بانک ها نگران تحریم های پابرجای دولت آمریکا علیه تهران هستند.

فاکس که در کنفرانسی در لندن سخنرانی می کرد افزود: «شرکت های انگلیسی به کندی اما با اشتیاق فزاینده ای در حال آغاز مجدد همکاری های تجاری با ایران هستند…ما شاهد اولین نشانه های گسترش تجارت بین ایران و انگلیس هستیم.»

«نگرانی های فعلی بخش بانکی در زمینه تسهیم پرداخت ها یا ارائه خدمات مالی بدان معناست که منافع کاهش تحریم ها هنوز به طور کامل محقق نشده و حل این مشکلات همچنان اولویت دولت انگلیس است.»

نورمن لامونت، مسئول تجاری دولت انگلیس در امور ایران و وزیر سابق دارایی این کشور نیز در این کنفرانس اظهار داشت، بن بست در زمینه بهبود دسترسی بانکی به ایران «به نحو عمیقی ناخرسند کننده است.»

وی افزود: «این وضعیت شرم آور است… این مشکلات تنها منتقدان حسن روحانی را تقویت می کند.»
حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس نیز در این نشست گفت، مشکلات بانکی برای ایران «بسیار مشکل ساز» است و اینکه آمریکا شرایط را ناماید کننده ساخته است.

فاکس گفت، دولت انگلیس در حال کار با بخش بناکی برای یافتن راه حلی برای پرداخت های مرتبط با ایران است و انگلیس در موقعیت خوبی برای کمک به نوسازی بانک های خصوصی ایرانی قرار دارد.
وی افزود، دولت انگلیس در حال اولویت دادن به فرصت ها برای صادرکنندگان در بخش هایی نظیر خرده فروشی، بهداشتی درمانی، آب، تولیدات پیشرفته، معدن کاری، فرودگاهی و هوانوردی است و در ماه دسابر یک هیئت معدن کاری را به تهران اعزام خواهد کرد. «اما ایران همچنان مکان چالش برانگیزی برای تجارت است و باید برای وفق دادن خود با استانداردهای بانکداری بین المللی کارهای بیشتر و اصلاحاتی را انجام دهد تا از منافع لغو تحریم ها منتفع شود.»

تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  −  30  =