قیمت جهانی طلا به بالاترین رکورد خود در یک ماه گذشته رسید

رویترز:

خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، با افزایش تقاضای طلا همزمان با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، قیمت جهانی طلا روز چهارشنبه به بالاترین رکورد خود در یک ماه گذشته رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، پس از اعلام از سرگیری بررسی ها در مورد نامه های الکترونیکی «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دموکرات این کشور، نگرانی ها در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش یافت و تقاضای طلا و دیگر دارایی های مطمئن بالا رفت.

«جیسون سریزولا» بازرگان شرکت صنعتی و تجاری MKS (ام کی اس) سوییس تولیدکننده شمش طلا، گفت: افزایش بی اطمینان ناشی از انتخابات آمریکا ممکن است قیمت طلا را به طرف بالا سوق دهد.

قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 07:15 صبح روز چهارشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن 0.4 درصد نسبت به دیروز (سه شنبه) افزایش یافت و به یک هزار و 292 دلار و 81 سنت در هر اونس رسید. قیمت طلا امروز در این بازار با رسیدن به سطح یک هزار و 294 دلار و 43 سنت در هر اونس بالاترین سطح خود را از چهارم اکتبر(سیزدهم مهر) تجربه کرد.

قیمت آتی طلا در بازار نیویورک نیز در ساعت یاد شده با تقریبا 0.5 درصد افزایش نسبت به روز گذشته به یک هزار و 294 دلار در هر اونس رسید. اوایل وقت امروز قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک به یک هزار و 295 دلار و 70 سنت در هر اونس بالغ شد که بالاترین رکورد در یک ماه گذشته است.

ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  8