ادعای مایکروسافت، قربانی هکرهای روس شده‌ایم

مایکروسافت مدعی شده قربانی یک گروه هکری روس به نام Strontium شده است. این گروه هکری که به Fancy Bear نیز شهرت دارد عامل حمله به سیستم های رایانه ای حزب دموکرات آمریکا نیز دانسته می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تک نیوزورلد، این گروه با طراحی حملات فیشینگ با سوءاستفاده از آسیب پذیری های سیستم عامل ویندوز و برنامه فلاش شرکت ادوبی تلاش کرده تا اطلاعات ذی قیمت کاربران را سرقت کند.

این حملات اولین بار توسط گروه تحلیل تهدیدهای گوگل موسوم به Threat Analysis Group شناسایی شد و بر اساس آن دو آسیب پذیری در برنامه فلاش و هسته اصلی یا کرنل ویندوز وجود دارد که کنترل مرورگرهای اینترنتی را توسط مهاجمان ممکن می کند و دسترسی دائمی به رایانه های کاربران را توسط هکرها امکان پذیر می سازد.

مایکروسافت می گوید برای حل این مشکل در حال همکاری با گوگل و ادوبی است و امیدوار است بتواند تا 8 نوامبر یعنی سه روز دیگر وصله مورد نظر خود را عرضه کند. مایکروسافت می گوید کاربرانی که از تازه ترین نسخه از مرورگر اینترنتی Edge‌بر روی ویندوز 10 به روزشده استفاده می کنند، از خطرات احتمالی در امان هستند.

این شرکت از کاربران خواسته تا زمان عرضه وصله به روزرسان حتما از تازه ترین نسخه از ویندوز 10 استفاده کنند و برنامه امنیتی مایکروسافت موسوم به Windows Defender را هم فعال نگهدارند.

فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  7