پیگرد زاکربرگ در آلمان به علت نفرت پراکنی کاربران فیس بوک

آلمانی ها معتقدند مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک مقصر اصلی انتشار مطالب نفرت پراکنانه و نژادپرستانه در این شبکه اجتماعی است و لذا باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دیجیتال ترندز، تحقیقات در این زمینه شخص زاکربرگ و دیگر مدیران ارشد فیس بوک را هدف قرار داده است و یک وکیل آلمانی دادخواستی را در این زمینه تقدیم دادگاه کرده است.

وکیل مذکور 438 پست کاربران فیس بوک را که شامل تهدید به خشونت و انکار نسل کشی نازی ها بوده است را به عنوان سندی برای اثبات ادعاهای خود به دادگاه ارائه کرده است. وی عدم پاک شدن این پست ها در فیس بوک را عامل تعقیب قضایی زاکربرگ و دیگر مدیران فیس بوک دانسته و معتقد است در شرایطی که کاربران این پست ها را به عنوان مطالب نامناسب علامت زده اند، زاکربرگ و همکارانش نمی توانند مدعی شوند که آنها را مشاهده نکرده اند.

پیش از این در ژوئن گذشته هم شکایت مشابهی در آلمان علیه فیس بوک مطرح شد که توسط دادگاه رد شد. فیس بوک در آن زمان مدعی شد فعالانه این شبکه اجتماعی را کنترل می کند تا مطالب این چنینی را حذف نماید. این شرکت همچنین بر تبعیت خود از قوانین آلمان تاکید کرده است.

فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  5  =  2