درج آگهی های تبلیغاتی کذب و دستگیری عامل آن

پلیس فتا استان خوزستان گزارش داد:

امروزه یکی از معظلات فضای مجازی ایجاد مزاحمت برای افراد می باشد که این امر سبب شده تا همه روزه شاهد شکایاتی با این مضمون و دستگیری و مجازات مسببان آن باشیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پلیس فتا استان خوزستان امروزه یکی از معظلات فضای مجازی ایجاد مزاحمت برای افراد می باشد که این امر سبب شده تا همه روزه شاهد شکایاتی با این مضمون و دستگیری و مجازات مسببان آن باشیم، بعنوان نمونه می توان به یکی از مواردی که توسط کارشناسان این پلیس  پیگیری و کشف شد اشاره کرد:

چندی پیش فردی با مراجعه به پلیس فتاخوزستان اظهار داشت شخصي ناشناس مبادرت به درج آگهي تبليغاتي با موضوع اجاره منزل به آدرس اينجانب و با قيمتي خيلي پايين تر از اجاره واقعي منزل مذکور در یکی از وبگاههای تبلیغاتی نموده و با درج شماره تلفن همراه بنده ذيل آگهي مذکور موجبات سلب آسايش و آرامش را براي اينجانب فراهم نموده است.

کارشناسان پلیس فتا خوزستان پس از اخذ اظهارات شاکی سریعا اقدام به پیگیری مورد مذکور نموده و با بررسي هاي فنی و تحقیقات میدانی بعمل آمده متهم شناسايي و احظار شد.

در ادامه متهم در ابتدا اقدام به انکار نمود ولیکن وی پس از مواجهه با مستندات پرونده به بزه انتصابي معترف و انگیزه ارتکاب جرم  را انتقام جویی عنوان کرد، در ادامه پس از تکمیل پرونده، متهم جهت طی مراحل قضایی و صدور قرار روانه دادسرا گرديد.

در پایان لازم به ذکر است درج پیامهای تبلیغلاتی غیرواقعی با مشخصات دیگران به هدف ایجاد مزاحمت  برای آنان جرم بوده وطبق ماده 641 قانون مجازات اسلامی مصوب 75، هرگاه کسی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  5  =