طراحی اولین تراشه سخت‌افزاری نسل ۵

۱۰۰ بار سریعتر از اینترنت بی‌سیم

کمپانی کوالکوم تراشه‌ای برای پردازشگرهای موبایل موسوم به X50 طراحی کرده که ۱۰۰ بار سریع‌تر از اینترنت بی‌سیم حال حاضر است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، کمپانی کوالکوم(Qualcomm) تراشه‌ای برای پردازشگرهای موبایل طراحی کرده به نام x50 که خود این کمپانی قول داده این تراشه ۱۰۰ بار سریع‌تر از اینترنت بی‌سیم حال حاضر است.

 با استفاده از این تراشه در گوشی‌های موبایل، کاربر می‌تواند با تمام سرعت از اینترنت استفاده کند. اسم کامل این تراشه Snapdragon X50 است که برای استفاده از موبایل و مودم‌های خانگی طراحی می‌شود که احتمالا در سال ۲۰۱۸ قابل استفاده است.

X50 طبق ادعاهای خود کمپانی سازنده ۱۰۰ بار سریع‌تر از اینترنت بی‌سیم حال حاضر است و ۱۰ بار هم سریعتر از کابل‌های نوری گوگل که برای اتصال فزیکی به اینترنت در خانه استفاده می‌شود است.

با تمام قابلیت های X50، یک سری محدودیت‌هایی برای این تراشه وجود دارد که مهم‌ترین آن عدم اتصال به اینترنت نسل ۴ و ۳ است اگر کاربر بخواهد از این دو اینترنت استفاده کند باید یک تراشه دیگری جدا از X50 بر روی گوشی خود داشته باشد.

این کمپانی امیدوار است که سازندگان گوشی در آینده برای ارتباطات از نوع بی‌سیم از تراشه‌های این کمپانی به عنوان هسته اصلی پردازش گوشی‌ها استفاده کنند.

ایتنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

35  ⁄  5  =