Zelle در نگاه اول

در هفته گذشته Zelle نرم افزار موبایلی خود را برای عموم به نمایش گذاشت و به گفته این شرکت، تا کنون 19 شرکت مالی در آمریکا برای همکاری با این شرکت قرارداد امضا کرده اند. این 19 مؤسسه مالی به 76 میلیون نفر در این کشور خدمات موبایل بانک ارائه می کنند.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک-احسان خدیو- در هفته گذشته Zelle نرم افزار موبایلی خود را برای عموم بهنمایش گذاشت و به گفته این شرکت، تا کنون 19 شرکت مالی در آمریکا برای همکاری بااین شرکت قرارداد امضا کرده اند. این 19 مؤسسه مالی به 76 میلیون نفر در این کشورخدمات موبایل بانک ارائه می کنند.

نرمافزار Zelleهم می تواند بعنوان یک نرم افزار مستقل مورد استفاده قرار گیرد و هم می تواند بعنوانیک ابزار آینده نگر برای سایت ها و نرم افزارهای موبایلی بانک های همکار مورداستفاده قرار گیرد. زمانی که یک مشتری در این نرم افزار وارد می شود، این نرمافزار کاملاً شبیه به بانکی است که وی در آن حساب دارد. اپراتور Zelle کهشرکت Early Warning نام دارد امیدوار است این نرم افزار با ارائه خدمات پرداخت فرد بهفرد به سرعت در این بازار رشد کند.

Zelle چه شباهتی با Venmo دارد

نرمافزار Zelleتنها با استفاده از ایمیل و یا شماره تلفن به سادگی افراد را قادر می سازد تا بهیکدیگر وجه ارسال کنند. البته این نرم افزار امکانات دیگری چون پرداخت چک دارد کهفرد از طریق آن می تواند پرداخت های جمعی خود را به آسانی انجام دهد. البته برایانجام این کار باید فرد اطلاعات بیشتری در اختیار نرم افزار قرار دهد. جهت دریافتاین گونه پرداخت ها، کاربران باید یک حساب پس انداز یا چک دار داشته باشند که در ZellePay.comثبت شده باشد. البته افراد می توانند از یک حساب دبیت کارت نیز استفاده کنند.

Zelle همانند Venmo شرکت های مسترکارت و ویزا را به سمتی سوق می دهد که بتوان وجوه رااز طریق شبکه های اینترنتی و با استفاده از دبیت کارت های شبکه ای به طور آنیانتقال داد. علاوه بر طبیعت آنی بودن پرداخت های این سیستم، چنین شبکه ای اینامکان را به Zelle می دهد تا این نرم افزار در یک زمان و در هر مکان بتواند پاسخگوی14 هزار بانک باشد که تا کنون چنین امری ممکن نبوده است.

نرمافزار Zelleمنجر به مورد استفاده قرار گرفتن تکنولوژی تأیید هویت شرکت EarlyWarning نیزمی شود. بدان معنا که پرداخت های فرد به فرد این سیستم به صورت آنی تنها در طی 2ثانیه بر اساس 14 عامل ریسکی ارزیابی می شود. علاوه بر این، 1000 نقطه کاربری نیز موردارزیابی قرار می گیرد تا مشخص شود که کاربر از چه ابزاری استفاده می کند، چه زمانهایی وجه ارسال می کند، عمدتاً به چه افرادی وجه ارسال می کند، معمولاً چه مبلغی ارسالمی کند. این شرکت اظهار دارد که این تحلیل ها به بانک ها امکان افزایش امنیتپرداخت را می دهد.

آنسویپرداخت های فرد به فرد

بااینکه در ابتدای شروع کار Zelle بسیاری فکر می کردند که این نرم افزار نیز همانند Venmo درطراحی متفاوت است، Zelle کارایی خود را با توسعه تکنولوژی انتقال آنی فرد به فرد بین بانکیتنها با استفاده از نرم افزار و یا اینترنت بانک افزایش داده است.

علاوهبر امکانات پرداخت فرد به فرد، Zelle می تواند جهت انجام پرداختی های شرکت ها مورد استفاده قرار گیرد وبه سادگی جای میلیون ها دلار چک را بگیرد که شرکت های بیمه ای آن ها را صادر میکنند. بازپرداخت های شرکت ها نیز که نیاز به کاغذبازی زیادی دارد تا وجه بهکارمندان ارسال شود، می تواند از طریق الکترونیکی پیگیری و به انجام برسد.

ترجمه:سرویس بین الملل پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

منبع: PYMNTS

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  6  =  1