ضرورت افزایش سهم مردم در اداره‌ کشور

عبدالعلی‌زاده تاکید کرد

مشاور وزیر کشور در امور توسعه مناطق از ضرورتِ افزایش سهم مردم در اداره‌ کشور و حکومت مردم نهاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علی عبدالعلی‌زاده در نشست تخصصی دانشگاه و صنعت و نقش آن در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: منشور اقتصاد مقاومتی از سال‌ها پیش توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده است و ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۲ این منشور منتشر شد.

وی افزود: منشور اقتصاد مقاومتی به عنوان یک نسخه‌ شفابخش برای اقتصاد بیمار کشور تلقی می‌شود و بزرگترین اشتباه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عدم ایجاد تحول در ساختار اداره‌ کشور است و این منشور دارای ۲۴ اصل است که می‌توان از آن به عنوان راهنمای راه در اصلاح اقتصاد بهره‌مند شد.

وی عنوان کرد: اولین ملتی که در آسیا صاحب پارلمان و مجلس شد، ملت ایران بود ولی با تاسف بسیار این مکان به جای استفاده از نظرات مردم و تلاش در راستای حل مشکلات، بعضا تبدیل به مکانی برای تخریب شخصیت و جنگ و نزاع شد.

عبدالعلی‌زاده با اشاره به دو جناح اصلاح‌طلب و اصول‌گرا گفت: اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان هر دو و در کنار هم و با بهره‌مندی از منشور اقتصاد مقاومتی می‌توانند در راستای رسیدن به اهداف خود تلاش کنند.

وی تاکید کرد: کشور ایران از نظر اقتصادی یک کشور درون‌گرای برون‌زا محسوب می‌شود و باید سرمایه‌گذاری جهت تغییر این مسیر به یک کشور برون‌گرای درون‌زا شود. منظور از برون‌گرای درون‌زا شدن، تولید ارزش افزوده در داخل کشور و با استفاده از منابع موجود در داخل کشور است.

رئیس هیات مدیره‌ی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با اشاره به نقش طبقه‌ی متوسط در جامعه گفت: انقلاب‌هایی که به بار نشسته و نتیجه داده‌اند توسط قشر متوسط جامعه شکل گرفته‌اند چرا که طبقه‌ی مرفه همواره به دنبال آرامش بوده و طبقه‌ پایین و فقیر نیز به دلیل نداشتن ایدئولوژی و به منظور رفع سریع فقر و گرسنگی، به دنبال شورش هستند.

وی با اشاره به برخی از بندهای منشور اقتصاد مقاومتی گفت: تامین‌ شرایط و فعال سازی کلیه‌ی امکانات و منابع مالی، افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان و  به حداکثر رساندن حضور مردم از جمله اصول حاکم بر این منشور هستند.

عبدالعلی زاده خاطرنشان کرد: وظیفه‌ اصلی دانشگاه‌ها نیز، تربیت دانشجویانی فعال، کارآفرین و مشارکت‌جو است و همه‌ دانشگاه‌ها باید به رسالت خود در این زمینه عمل کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  5  =  10