اعتبار بیمه اربعین ۳ ماهه است/پوشش ۲ هزار دلاری هزینه زائران در خاک عراق

رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: تا سه ماه بعد از اربعین نیز اگر حادثه ای برای شخصی رخ دهد و بیماری حادث شود که منشأ آن سفر اربعین تشخصی داده شود، پوشش بیمه اربعین به بیمه شدگان تعلق خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی ایران در خصوص بیمه اربعین اظهار داشت: بیمه اربعین بیمه ای است که با هماهنگی ستاد اربعین و از سوی بیمه دانا ارائه شده است.

وی افزود: ارائه این بیمه با مشخصات فعلی تصمیمی بوده که در ستاد اربعین گرفته شده است.

همتی در پاسخ به اینکه “برخی از مردم از گران شدن بیمه اربعین در سال جاری گلایه داشته اند”، گفت: این بیمه گران نشده بلکه 25 هزار تومان بابت حق بیمه از هر شخص گرفته شده که از این 25 هزار تومان، 6 هزار تومان سهم هلال احمر است و به سازمان هلال احمر پرداخت می شود و 18 هزار تومانش به بیمه می رسد.

وی ادامه داد: طبق آنچه به من گزارش دادند، از این 18 هزار تومان سهم بیمه نیز، 50 درصد آن به شرکت بیمه عراقی پرداخت می شود و آن طرف را باید پوشش دهد.

این مقام مسئول با بیان اینکه “پوشش بیمه اربعین در خاک عراق پوشش هزینه های بیمارستانی تا سقف 2 هزار دلار است”، گفت: همچنین در خاک ایران، بیمه اربعین تا سقف 193 میلیون تومان پوشش دیه برای هر فرد بیمه شده دارد که در صورتی که خدای نکرده اتفاقی برای زائرین محترم رخ دهد که مشمول پوشش دیه شوند، این رقم تا سقف 193 میلیون تومان به آنها پرداخت می شود.

وی افزود: همچنین تا سه ماه بعد از اربعین نیز اگر حادثه ای برای شخصی رخ دهد و بیماری حادث شود که منشأ آن سفر اربعین تشخصی داده شود، پوشش بیمه اربعین به بیمه شدگان تعلق خواهد گرفت.

رئیس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: بیمه دانا پوشش های گسترده ای را برای بیمه شدگان اربعین در نظر گرفته و خودروهای امدادی چون آمبولانس را در نقاط مختلف مستقر کرده و ستاد اربعین خواسته با این پوشش خوب بیمه ای، زائران اربعین دیگر دغدغه خسارت و بیمه و هزینه های اینچنینی را نداشته باشند.

همتی در پاسخ به اینکه “برخی از مردم انتظار داشتند بیمه اربعین رایگان به آنها تعلق گیرد”، گفت: نباید از شرکت های بیمه انتظار داشته باشیم که رایگان خدماتی ارائه دهند، چرا که آنها شرکت هایی بازرگانی هستند که باید هزینه های خود را از محل حق بیمه ها دریافت کنند.

تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  28