فیس بوک جمع آوری داده‌های کاربران واتس آپ را متوقف کرد

فیس‌بوک پذیرفته که فعلا جمع آوری داده‌های کاربران انگلیسی برنامه گپ واتس آپ را برای به اشتراک گذاری با شرکت های تبلیغاتی ثالث متوقف کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از گاردین، واتس آپ که توسط فیس بوک خریداری شده مدتی است، داده های کاربران خود اعم ا شماره تماس و محتوای گپ های انجام شده را در اختیار فیس بوک می گذارد و این شرکت نیز آنها را با موسسات ثالث به اشتراک می گذارد، امری که به معنای به خطر افتادن امنیت و حریم شخصی میلیاردها نفر است.

تعداد کاربران واتس اپ از یک میلیارد نفر فراتر رفته و بسیاری از کاربران این برنامه گپ در سراسر جهان به دنبال یافتن راهی برای متوقف کردن این اقدامات واتس اپ و فیس بوک بوده اند.

فیس بوک به دنبال تحقیقات کمیسیونر اطلاعات انگلیس در این زمینه پذیرفته که اطلاعات کاربران انگلیسی واتس اپ را دریافت نکند.

مقامات انگلیسی پیش از این نیز تصریح کرده بودند که با برنامه های واتس اپ برای به اشتراک گذاری اطلاعات کاربران خود با فیس بوک مخالفند و این امر را با حفظ امنیت و حریم شخصی انها در تضاد می بینند. به خصوص که کاربران واتس اپ هم اطلاعاتی در مورد این فرایند و نحوه استفاده فیس بوک از داده های خصوصی خود نخواهند داشت.

فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  62  =  67