ریزش نرخ اوراق تسهیلات مسکن

رصد معاملات اوراق تسهیلات مسکن حاکی از آن است که اغلب تسه‌ها افت قیمتی تا سقف حداکثر ۱,۵ درصدی را به ثبت رسانده‌اند و در نهایت در بازه قیمتی ۷۷۴ تا ۷۹۹ هزار ریال معامله شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در جریان معاملات امروز فرابورس ایران ۱۵۷ میلیون ورقه بهادار در ۱۹ هزار و ۴۶۴ دفعه در بازارها مورد مبادله قرار گرفت که ارزش آن بالغ بر یک هزار و ۲۴ میلیارد ریال بود.

در بازار سهام (مجموع بازارهای اول، دوم و پایه) فرابورس که روز جاری شاهد درخشش معاملات و صدرنشینی نماد شرکت ذوب آهن بود، بیش از ۹۶ میلیون سهم به ارزش ۳۴۳ میلیارد ریال دست به دست شد. در این بازار نماد معاملاتی شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز با نقل و انتقال ۲۱ میلیون سهم به ارزش ۵۹ میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را تجربه کرد.

نماد “ذوب” همچنین پربیننده‌ترین نماد معاملاتی امروز لقب گرفت و سومین نمادی بود که بالاترین تاثیر مثبت را بر آیفکس تا سطح ۰,۷۲ واحد گذاشته است.

نمادهای معاملاتی “قچار”، “خراسان”، “کمرجان” و “زگلدشت” در حالی بیشترین رشد قیمتی را در بازار امروز تجربه کردند که نمادهای “کیمیا”، “بساما”، “دبالک” و “کشرق” بیشترین افت قیمتی را شاهد بودند.

همچنین آیفکس پس از سه روز متوالی سبزپوشی، به افت ۱,۶ واحدی تن داد که عمده تاثیر منفی بر شاخص از جانب نماد “میدکو” تا سطح ۲.۲ واحد رقم خورد. اگرچه تاثیر مثبت نمادهای “مارون”، “خراسان” و “ذوب” از افت بیشتر آیفکس جلوگیری کرد و در نهایت شاخص در ارتفاع ۸۴۱ واحدی ایستاد.

بازگشایی نماد معاملاتی شرکت‌های ریل پرداز سیر و شیر پاستوریزه پگاه فارس از دیگر رخدادهای امروز بازار فرابورس ایران به‌شمار می‌رود. نماد “حریل” پس از لغو مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده صاحبان سهام و نماد “غفارس” پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی با محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شدند.

روند معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز نشان می‌دهد اسناد خزانه اسلامی در اغلب روزهای کاری، پرمعامله‌ترین نماد این بازار بوده‌ است. امروز “اخزا۸” در صدر اوراق قابل معامله در این بازار ایستاد؛ چرا که دادوستد ۱۴۵ هزار ورقه را به ارزش حدود ۱۲۵ میلیارد ریال تجربه کرد که بیش از سایر اوراق بود. پس از آن اخزا۷ و ۱۰ به‌ترتیب با بالاترین حجم و ارزش معاملاتی در این بازار روبه‌رو شدند.

ایبنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

89  −  88  =