مردم ۶ استان بيكارتر شدند

نرخ بيكاري ۶ استان آذربايجان‌شرقي، بوشهر، تهران، خراسان‌جنوبي، كردستان و كرمان كه در تابستان سال گذشته تك‌رقمي بوده، در تابستان امسال دورقمي شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در گزارشي كه مهر منتشر كرده، آمده است: نرخ بيكاري تابستان امسال ٧/١٢ درصد است كه اين ميزان نسبت به نرخ ٩/١٠ درصدي بيكاري تابستان سال گذشته، چيزي حدود ٨/١ درصد رشد داشته است. در اين ميان، بررسي شاخص بيكاري در بين ۳۱ استان كشور نشان مي‌دهد طي يك سال گذشته، «نرخ بيكاري» در ۱۵ استان افزايش و در ۱۴ استان نيز كاهش داشته است؛ البته بيكاري در ۲ استان يزد و همدان بدون تغيير بوده است.

آنگونه كه گزارش‌هاي مركز آمار ايران نشان مي‌دهد، از ميان ۱۵ استان كشور نرخ بيكاري در آذربايجان‌شرقي از ٦/٦ به ٤/١٠ درصد، اردبيل از ٦/١١ به ٦/١٢ درصد، اصفهان از ٣/١٣ به ٤/١٧ درصد، البرز از ٥/١٢ به ٤/١٥ درصد، بوشهر از ٨/٨ به ٢/١١ درصد، تهران از ٢/٩ به ٣/١٣ درصد، چهارمحال و بختياري از ۱۶ به ٨/١٩ درصد، خراسان‌جنوبي از ٢/٧ به ٤/١٣ درصد، خوزستان از ٧/١٠ به ٩/١٤ درصد، سيستان و بلوچستان از ٨/١١ به ٨/١٣ درصد، فارس از ٢/١١  به ٦/١٣درصد، كردستان از ٤/٩ به ٥/١٢ درصد، كرمان از ٥/٦ به ٩/١١ درصد، كرمانشاه از ٢/١٥ به ٣/٢٠ درصد و استان گلستان از ١/١٠ به ٨/١٢درصد افزايش داشته است. همچنين نرخ بيكاري در ۱۴ استان ايلام از ٦/١٢ به ٢/١١ درصد، خراسان رضوي از ٢/١٤ به ٥/١٢ درصد، خراسان شمالي از ١/١١ به ٧/٩ درصد، قزوين از ٤/١٢ به ٦/١١درصد، قم از ۱۲ به ٤/١١درصد، كهگيلويه و بويراحمد از ٩/١٣ به ۱۳درصد، لرستان از ٤/١٣ به ۱۲درصد، مازندران از ١/١٢ به ٨/١٠ درصد، هرمزگان از ٧/١١ به ١/١٠درصد، آذربايجان‌غربي از ۱۱ به ٥/٧ درصد، گيلان از ٢/١١ به ٩/٩درصد، مركزي از ٤/٧ به ٧/٦درصد، زنجان از ٦/٨ به ٢/٨ درصد و سمنان از ٣/٨ به ١/٨ درصد كاهش يافته است.

اعتماد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

84  −  77  =