مبادلات بانکداری الکترونیک تریلیونی شد

معاون وزیر اقتصاد خبر داد

معاون وزیر اقتصاد از تحقق ۵ هزار و ۵۰۰ تریلیون تومان مبادلات سالیانه در بستر بانکداری الکترونیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، حسین قضاوی با بیان اینکه نیازمند یک نظام اطلاعاتی یکپارچه در کشور هستیم، گفت:‌ از این طریق بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها باید سیستم‌های مرتبطی با یکدیگر داشته باشند و بر این اساس نیز مالیات حقه دریافت شود.

معاون وزیر اقتصاد اظهارداشت: در عین حال، وجود سیستم‌های مرتبط باعث می‌شود که اگر هم فعالیت اقتصادی غیرقانونی وجود داشته باشد آشکار شود. در این زمینه تحولات الکترونیک و فناوری اطلاعات پیشرفت‌های خوبی داشته و در نظام بانکی ۵ هزار و ۵۰۰ تریلیون تومان مبادلات سالیانه از طریق بستر بانکداری الکترونیک انجام می‌شود.

قضاوی خاطرنشان کرد:‌ استفاده بانک‌ها از ابزارهای الکترونیک می‌تواند شفافیت زیادی ایجاد کند. همچنین بانک‌ها می‌توانند معیارهایی را از طریق سیستم‌های نظارتی خود دنبال کنند که طی آن بتوانند نظارت‌های قوی‌تری را داشته باشد.

وی افزود:‌ در گمرک اقدام قابل ملاحظه‌ای در زمینه ایجاد سیستم یکپارچه صورت گرفته است. بیمه‌ها نیز این کار را شروع کرده و سازمان مالیاتی به دنبال اجرای نظام یکپارچه مالیاتی تا پایان سال است.

این مقام مسئول در وزارت اقتصاد تاکیدکرد: این سیستم‌ها وقتی به هم ارتباط  پیدا کنند به مرور شفافیت نیز بیشتر می‌شود. شفافیت در نظام بانکی و مالیاتی کشور در آینده بیشتر خواهد شد.

ایلنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×    =  42