بعد از حمله سایبری، دو سوم شرکت ها نمی توانند خسارات را جبران کنند/معلولیت سایبری

مطالعات نشان دادند

بر طبق مطالعات اخیر که توسط IBM`s Resilient و Ponemon Institute انجام گرفته است، 66 درصد از شرکت ها نمی توانند بعد از حمله سایبری بهبود یابند./بدافزار (74 درصد) و کلاهبرداری اطلاعات محرمانه (64 درصد) در لیست حملات مکرر آمده است. و با اینکه اکثر پاسخ دهندگان توانایی سازمان برای بهبود بعد از حمله سایبری را تایید نمی کنند، اما 68 درصد اعتقاد دارند که سازمان آنها می تواند حداقل برگشت پذیر باقی بماند.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک-سعیده فتحی- بر طبق مطالعات اخیر که توسط IBM`s Resilient و PonemonInstituteانجام گرفته است، 66 درصد از شرکت ها نمی توانند بعد از حمله سایبری بهبود یابند.

از اینگذشته، نتایج نشان دادند که انعطاف و بازگشت پذیری شرکت ها در برابر حمله سایبریکاهش یافته است. از بین پاسخ دهندگان، 32 درصد از متخصصین IT و امنیت میزان بازگشت پذیریشان را قوی ذکر کرده اند. این عدد در سال 2015،حدود 35 درصد بود که در طی 12 ماه گذشته کاهش یافته است.

از نظرپاسخ دهندگان، یکی از بزرگترین موانع در بخش امنیت، نبود طرح مناسب واکنش مربوط بهامنیت سایبری (CSIRP) است.

دو سوم ازپاسخ دهندگان گفتند که مانع بزرگ بعدی برگشت پذیری این است که برنامه ریزی و آمادگیمناسبی وجود ندارد. بر اساس کاوش های به عمل آمده مشخص شد که 46 درصد از پاسخگویان،پیچیدگی فرآیندهای IT را به عنوان مانع اصلیدستیابی آنها به برگشت پذیری دانسته اند. این رقم در سال 2015 حدود 35 درصد بود ودر سال 2016 افزایش داشته است.

اینمطالعه همچنین به نوع اتفاقات امنیتی که پاسخگویان تجربه کرده اند نیز توجه کردهاست. حدود 53 درصد از آنها گزارش کرده اند که حداقل با یک درز اطلاعاتی در دو سالگذشته مواجه شدند. علاوه بر آن نتایج نشان دادند که در طی همان دوره، 74 درصد ازآنها اظهار داشتند که سازمان آنها مورد تهدیدهایی که ناشی از خطای انسانی بوده،قرار گرفته است.

نه تنها درزاطلاعاتی، بلکه بدافزار (74 درصد) و کلاهبرداری اطلاعات محرمانه (64 درصد) در لیستحملات مکرر آمده است. و با اینکه اکثر پاسخ دهندگان توانایی سازمان برای بهبود بعداز حمله سایبری را تایید نمی کنند، اما 68 درصد اعتقاد دارند که سازمان آنها میتواند حداقل برگشت پذیر باقی بماند.

ترجمه: سرویس بین الملل پایگاهخبری بانکداری الکترونیک

منبع: thepaypers

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

66  ⁄  11  =