بانکداری الکترونیک فرصتی برای هوشمندسازی نظام بانکی

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: کسب و کارهای نوظهور در بخش بانکداری الکترونیک تهدیدی برای اقتصاد نیستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بانک ملی، ولی اله فاطمی با اشاره به کسب و کارهای نوظهور و اینکه شرکت‌های این بخش می‌توانند در جامعه با شناسایی نیاز مردم، در ارائه خدمات و تسهیلات به بانک ها فعالیت داشته باشند گفت: بانک ها در مدل های سنتی کسب و کار نقش واسطه گری میان منابع مصرف کننده و سپرده گذار را ایفا می کردند و این اقدام باعث شده بود تا اطلاعات دقیقی از این دو حوزه در اختیار نباشد.

وی افزود: کسب و کار های نوظهور اطلاعات جامع و تحلیلی را از سوی سپرده گذار که تامین کننده منابع بانکی هستند و از سوی مصرف کننده هوشمند سازی می کند، به طوری که نیازهای مصرف کنندگان را شناسایی و برای هر کدام از آنها اهداف تعیین می کند.

عضو هیات مدیره بانک ملی ایران ادامه داد: شرکت های جدید در حوزه کسب و کار می توانند در هوشمندسازی بیشتر بانک ها یاری رسان باشند تا با استفاده از ابزار فین‌تک ها یا استارت آپ ها نیاز واقعی را هدفگذاری کنند.

فاطمی خاطرنشان کرد: این شرکت ها تهدیدی برای هم نیستند، بلکه می‌توانند در جامعه با شناسایی نیاز مردم اطلاعات عمیق‌ و دقیق تری به بانک بدهند، باید به شرکت‌های نوظهور برای جایگزینی شرکت‌های سنتی که اطلاعاتی ارادئه نمی دادند، کمک کرد.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  6