مقام روس: روابط تیره با مسکو میراث اوباما برای ترامپ است

کنستانتین دولگوف نماینده روسیه در امور حقوق بشر گفت: دولت اوباما تلاش زیادی برای تخریب روابط بین واشنگتن و مسکو انجام داد و مناسبات کاملا تیره کنونی را نیز برای دونالد ترامپ به ارث می گذارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،دولگوف اظهار کرد: دولت آمریکا حتی در آخرین روزهای کار نیز از این اقدام ها صرف نظر نمی کند و این هدف در تحریم هر چه بیشتر مقام ها، شهروندان، شرکت ها و مراکز اقتصادی و مالی روسیه مشهود است.

روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا امروز (سه شنبه) به نقل از مصاحبه با این مقام روسی نوشت: از دیگر اقدام های دولت اوباما دستگیری و زندانی کردن شهروندان روسیه است.
نماینده روسیه در امور حقوق بشر گفت: در سال های اخیر با کاربرد قوانین آمریکا علیه شهروندان کشورهای دیگر، حقوق بیش از 20 شهروند روس نقض شده است که مغایر معیارهای بین المللی است.
وی خاطرنشان کرد: مسکو در تماس با واشنگتن تلاش می کند، حقوق، آزادی ها و منافع قانونی و مشروع شهروندان روس را که قربانی دستگیری از سوی آمریکا در کشورهای دیگر شده اند، تامین و آزاد شوند.
دولگف همچنین بیان کرد: در حل مسائل مربوط به کودکان روس که پیش از این در خانواده های آمریکایی به فرزندی پذیرفته شده اند هم پیشرفتی به دست نیامده است. این کودکان در برابر خودسری های والدین خواندگان بی دفاع هستند و دولت آمریکا نیز ترجیح می دهد نسبت به این مساله چشم پوشی کند.
مقام روس در مورد افق روابط دو کشور در دولت آینده آمریکا که از 20 ژانویه 2017 کار خود را آغاز می کند، نیز اظهار کرد: امیدواریم دونالد ترامپ با نشان دادن اراده سیاسی به اقدام های غیرقانونی واشنگتن پایان دهد.
روابط واشنگتن و مسکو از سال 2014 در سه محور گسترش نفوذ نظامی ناتو بوِیژه آمریکا نزدیک و حتی هم مرز روسیه در شرق اروپا، دریای بالتیک و اوضاع سوریه تیره شده است.
از سوی دیگر، آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 با طرح اتهام دخالت روسیه در درگیری های شرق اوکراین و کمک به مخالفان دولت این کشور، مجموعه ای از تحریم های گسترده اقتصادی و مالی ضدروسی را وضع کرده اند که واکنش متقابل مسکو را در پی داشته است.
اکنون راهیابی ترامپ به کاخ سفید می تواند امیدها برای احیای روابط روسیه و آمریکا را که به پائین ترین سطح از زمان فروپاشی شوروی (سال 1991) رسیده است، افزایش دهد.
ویتالی چورکین نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل به تازگی اعلام کرد: روابط مسکو و واشنگتن به پایین ترین سطح و دوره جنگ سرد رسیده و وضع کلی بسیار بد و بدترین از سال 1973 (شوروی) است.

 

ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  +    =  17