۱.۱ میلیارد تراکنش ۱.۲هزاربیلیارد ریال خرید را به انجام رساند / کدام شرکت ها اثر بخش ترند

نیم نگاهی بر عملکرد شرکت های پرداخت در آذر ماه

بر اساس آخرین گزارش شاپرک، در آذر ماه سال جاری 1069 میلیون تراکنش به ارزش 1190 هزار میلیارد ریال گزارش شده است. با بررسی شاخص اثربخشی کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی مشخص گردید که بالاترین میزان این شاخص مربوط به شرکت به پرداخت ملت با ضریب 1/666 بوده و تعداد تراکنش های بیشتری روی پایانه های این شرکت انجام شده است.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک– در آذر ماه سال جاری 1069 میلیون تراکنش به ارزش 1190 هزار میلیارد ریال گزارش شده است. ارزش تراکنش های آذر ماه نسبت به ماه قبل منفی 0/45 درصد رشد و در مقایسه با آذر ماه سال قبل 34/42 درصد رشد داشته است.

با بررسی شاخص اثربخشی کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی مشخص گردید که بالاترین میزان شاخص مربوط به شرکت به پرداخت ملت با ضریب 1/666 بوده و کمترین میزان این شاخص با ضریب 0/368 به شرکت الکترونیک کارت دماوند اختصاص یافته است. بنابراین تعداد تراکنش های بیشتری روی پایانه های این شرکت انجام شده است (جدول 1).

شاخص خطای پذیرندگی به تعداد کل خطاها در آذر ماه سال جاری نشان داد که شرکت الکترونیک کارت دماوند بالاترین میزان شاخص (1/266 درصد) و شرکت مبنا کارت آریا (0/05 درصد) کمترین میزان این شاخص را داشته است.

محاسبه سهم کارتخوان های کم تراکنش و فاقد تراکنش از پایانه های فعال نشان می دهد که شرکت الکترونیک کارت دماوند بالاترین سهم با 23/52 درصد و شرکت به پرداخت ملت کمترین سهم با 7/75 درصد را به خود اختصاص داده اند.

بانک مرکزی عقب ماند

در حالی که  بولتن تحلیلی شاپرک مختص به تازگی امروز منتشر شد  اما بانک مرکزی آمار خام پرداخت مختص آذر  را هنوز روی سایت بارگزاری نکرده است. پیش از این آمار شاپرک با فاصله ده تا پانزده روز بعد از پایان هر ماه روی سایت بانک مرکزی بارگذاری می شد.به تعبیر دیگر طبق روال معمول می بایست تا چند روز دیگر آمار بهمن ماه شاپرک را منتشر می کرد اما اذر هنوز منتشر نشده است.  حدود سه ماهی است که شاهد تاخیرهایی در این خصوص هستیم.  در بخش دیگر آمارهای مربوط به کارت و خودپرداز هم بانک مرکزی همیشه بالغ بر 4 ماه تاخیر دارد. طبق آیین نامه باید با فاصله حداکثر 15 روز این آمار روی سایت بانک مرکزی باشد.

جدول 1: شاخص اثربخشی کارتخوان های فروشگاهی فعال سیستمی هر شرکت در آذر ماه سال جاری

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  5