۶ ماه دیگر بساط داعش از شمال سوریه و عراق برچیده می شود

ائتلاف بین المللی ضد داعش:

فرمانده ائتلاف بین المللی ضد داعش به سرکردگی امریکا چهارشنبه شب گفت، پیش بینی می شود که شهرهای موصل و رقه به ترتیب در عراق و سوریه در 6 ماه آینده از اشغال گروهک تروریستی داعش آزاد شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل پایگاه اینترنتی روزنامه مصری «الیوم السابع»، «استفان تاونسند» فرمانده ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری واشنگتن به رادیو آمریکا درباره مقر گروهک تروریستی داعش در شهر رقه در شمال سوریه گفت: به نظر می رسد که اشغال شهر رقه به دست داعش در هفته های آینده به پایان برسد.

تاونسند در مورد شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق که نیروهای عراقی از مهرماه گذشته عملیاتی را برای آزادسازی این شهر آغاز کرده اند و موفق شدند منطقه شرقی این شهر را از اشغال داعش آزاد کنند، نیز تاکید کرد: نیروهای عراقی همچنان درحال آماده سازی نیروها برای ورود به غرب موصل هستند، منطقه ای که همچنان در اشغال داعش قرار دارد و پیش بینی ها حاکی است که یورش نیروهای عراقی در روزهای اندک باقی مانده، آغاز شود.

«استفان تاونسند» فرمانده ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا حدود یک ماه قبل در گفت و گو با روزنامه انگلیسی «دیلی بیست» با حمایت از نیروهای الحشد الشعبی عراق گفته بود: این نیروها با موافقت دولت عراق و به صورت قانونی وارد جنگ علیه داعش در موصل شدند و تاکنون موفقیت های قابل توجهی کسب کرده اند.

ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا متشکل از بیش از 60 کشور است که از سال 2014 مواضع داعش در عراق و سوریه را بمباران می کند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ⁄  1  =