دیدگاه دوگانه آمریکایی ها به سیاست های دولت ترامپ

نظرسنجی :‌

نظرسنجی دانشگاه کوینیپیاک آمریکا نشان می دهد که اکثریت مردم این کشور علی رغم مخالفت با دستورات اجرایی دولت ترامپ برای ساخت دیوار مرزی، تسهیل قوانین مالی و محیط زیستی و ادامه توسعه پروژه های بحث برانگیز نفتی، به سیاست های وعده داده شده تجاری و زیرساختی وی امیدوارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تارنمای پولیتیکو، 59 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی با ساخت دیواری در مرز مشترک با مکزیک مخالفت و 38 درصد با آن موافقت کردند.
زمانی که از شرکت کنندگان پرسیده شد آیا در صورتی که آمریکایی ها مجبور به پرداخت هزینه ساخت دیوار مرزی باشند، از ساخت آن حمایت می کنند یا نه، موفقان به 35 درصد کاهش و مخالفان به 63 درصد افزایش یافت.
رئیس جمهوری آمریکا از آغاز رقابت های انتخاباتی وعده داده بود که دیوار مرزی را با هدف مقابله با موج مهاجران غیرقانونی بسازد و دولت مکزیک را مجبور کند که هزینه آن را پرداخت کند.
گرچه مکزیک بارها گفته که حاضر به پذیرش هزینه دیوار کشی نیست، دونالد ترامپ تهدید کرده که در صورت عدم پذیرش این مسئله، تعرفه های سنگین گمرکی بر محصولات وارد شده از مکزیک اعمال می کند.
شرکت کنندگان در نظرسنجی دانشگاه کوینی پیاک واقع در ایالت کنتیکت به سیاست دولت ترامپ برای کاهش قوانین و مقررات حوزه های مالی و محیط زیستی هم نظر مساعدی نداشتند.
50 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که آنها حتی خواستار افزایش مقررات وضع شده برای نهاد های مالی هستند و 37 درصد هم بر این باور بودند که مقررات فعلی به ساختار اقتصادی آمریکا آسیب زده است.
شرکت کنندگان در نظرسنجی در قبال برخی سیاست های دولت ترامپ اما واکنش مثبتی نشان دادند.
60 درصد شرکت کنندگان گفتند که آنها از بازنگری در قرارداد های تجاری آمریکا با دیگر کشورها حمایت می کنند، حتی اگر این مسئله به قیمت افزایش کالاهای مصرفی منجر شود. در مقابل 31 درصد با این مسئله مخالفت کردند.
89 درصد پرسش شوندگان هم از افزایش هزینه های صرف شده برای پروژه های زیرساختی آمریکا حمایت کردند.
50 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که از بازنگری و جایگزینی طرح بیمه های درمانی دولت پیشین موسوم به «اوباماکر» حمایت نمی کنند، اما 46 درصد موافق این مسئله بودند.
نظرسنجی دانشگاه کوینی پیاک از دو تا شش فوریه (14 تا 18 بهمن ماه) صورت گرفته و جامعه آماری آن یکهزار و 155 نفر اعلام شده است.

 

ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

30  ⁄    =  30