سازمان ملل حمله به دیوان عالی افغانستان را محکوم کرد

مجمع عمومی و شورای امنیت سازمان ملل حمله مرگبار شامگاه سه شنبه مقابل دیوان عالی افغانستان در کابل را که دست کم 20 کشته بر جای گذاشت محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، شورای امنیت سازمان ملل، روز چهارشنبه در بیانیه ای حمله انتحاری مقابل مقر دیوان عالی افغانستان در شهر کابل را محکوم کرده و آن را 'شرم آور' و 'بزدلانه' توضیف کرد.

این شورا در بیانیه خود، بار دیگر نسبت به تهدیدات گروه هایی مانند طالبان، القاعده و داعش علیه مردم غیر نظامی افغانستان، دولت و نیروهای امنیتی این کشور ابراز نگرانی شدید کرده است.
تادامیچی یاماموتو قائم مقام نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان نیز روز چهارشنبه در بیانیه ای در مجمع عمومی سازمان ملل حمله یاد شده را اقدامی بی رحمانه خواند و اعلام کرد، عاملان این جنایات باید در مراجع قانونی در مقام پاسخگویی قرار گیرند.

یاماموتو هدف قرار گرفتن غیر نظامیان را جنایت جنگی توصیف کرد و یاد آور شد که از اوایل سال2015 میلادی تا کنون حداقل 74 حمله تروریستی در افغانستان رخ داده است که در آن 214 نفر مجروح و 89 نفر کشته شده اند.

شورای امنیت با تاکید بر این که اقدامات خشونت آمیز و تروریستی قادر نخواهند بود مانع روند تحول افغانستان به سمت ثبات، صلح و دموکراسی شوند حمایت این شورا و جامعه جهانی از این روند را که به گفته آن ها هم مردم و هم دولت در راستای آن تلاش می کنند اعلام کرده اند.

در حمله شامگاه سه شنبه 20 غیر نظامی که عمدتا کارمندان زن دیوان عالی بودند کشته شدند ولی تا کنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

 

ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  65  =  75