عروسک‌های جاسوس

به والدین آلمانی دستور داده شده تا یک عروسک هوشمند به نام کایلا را از بین برده و یا غیرفعال کنند، زیرا از این اسباب‌بازی برای جاسوسی غیرقانونی روی کودکان استفاده می‌شود. در غیر این صورت دارندگان ممکن است با جریمه مواجه شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از گاردین، عروسک کایلا (My Friend Cayla) که توسط یک شرکت آمریکایی تولید شده و در اروپا توزیع شده به کودکان اجازه می‌دهد از طریق نرم‌افزار تشخیص گفتار به اینترنت دسترسی داشته باشند و اسباب‌بازی خود را از طریق یک برنامه کنترل کنند.

آژانس فدرال آلمان اعلام کرد که کایلا  به عنوان یک «دستگاه جاسوسی غیرقانونی» شناخته شده است. در نتیجه خرده‌فروشان و صاحبان این عروسک در صورت نگه‌داری و یا ادامه دادن به اتصال بی‌سیم این عروسک با جریمه روبه‌رو خواهند شد.

یک دانشجو در دانشگاه زاربروکن، نگرانی‌ها را درباره این افزایش داده است و می‌گوید: دسترسی به این عروسک کاملا نا امن است. هیچ رمز عبوری برای حفاظت از اتصال وجود ندارد و هکرها می‌توانند از طریق اتصال بلوتوث از فاصله ۱۵ متری به این عروسک دسترسی داشته باشند، به مکالمات گوش داده و همچنین به طور مستقیم با کودکانی که با این اسباب‌بازی بازی می‌کنند، صحبت کنند.

 

ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  −    =  51