چالش جدید بانک‌ها در نرخ سود/ سرپیچی بانک‌ها از کارمزدهای مصوب

قائم ‌مقام بانک صادرات ایران گفت: با وجود آنکه در مورد پایین آوردن نرخ سود به بانک‌ها دستور داده شده ولی برخی بانک‌‌ها برای جذب مشتریان، نرخ‌های بالاتر را پیشنهاد می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی بانک صادرات، حمید تهرانفر طی سفر به استان گیلان و بازدید از شعب این بانک در آن استان بر حفظ ارزش‌های بانک صادرات ایران تأکید کرد.

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره بانک صادرات ایران با اشاره به وضعیت اقتصاد کشور، نظام بانکی و جایگاه این بانک گفت: اغلب نرخ تورم بالاتر از نرخ سود بانکی است، اما پدیده جدیدی که بانک ‌ها را با چالش مواجه کرده، پایین تر بودن نرخ تورم از نرخ سود بانکی است. از این رو، با وجود آنکه در خصوص پایین آوردن نرخ سود به بانک ‌ها دستور داده شده ولی برخی بانک‌ ها برای جذب مشتریان خود، نرخ ‌های بالاتر را پیشنهاد می‌دهند.

وی تصریح کرد: در اکثر کشورهای دنیا در بحث کارمزدها بسیار با دقت عمل می‌کنند و پایه‌های خدمات خود را بر درآمدهای غیر مشاع استوار می‌سازند، اما در ایران بانک ‌ها برای اینکه مشتریان خود را نگه دارند، به ناچار از نرخ‌های مصوب عدول می‌کنند و این باعث می ‌شود که حتی بانک ‌های کاملاً خصوصی نیز با مشکل تحصیل سود بانکی متعارف مواجه شوند.

تهرانفر در مورد ویژگی‌های بانک صادرات ایران خاطرنشان کرد: این بانک دارای ویژگی ‌های منحصر به فردی است که باید به آن‌ها افتخار کرد. یکی از ویژگی های این بانک مردمی، وجود کارکنانی بسیار توانمند است که در آن مشغول به کار بوده و هستند. از این ‌رو وظیفه ما سنگین‌ تر است و در واقع میراث دار این بزرگان و بویژه بنیانگذار آن مرحوم مهندس مفرح هستیم که حفاظت از این میراث ارزشمند را از اولویت های خود می دانیم.

وی در خصوص شعب خارج از کشور بانک و نقش بسیار موثر آن‌ها در سیستم بانکی گفت: به ‌تازگی تحریم بانک صادرات ایران برداشته شده و این را نقطه سرآغاز خوبی برای توسعه مبادلات بین‌المللی بانک صادرات ایران خواهد بود.

قائم ‌مقام مدیرعامل بانک صادرات ایران تکریم مشتریان، را مهم و از اولویت اصلی دانست و تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ احترام، مشتریان را به ما وفادار می‌کند و این امر به عنوان یک زیربنای مستحکم می‌تواند در شرایط فعلی کمک بسیار خوبی به بانک کند.

صدیق معاون شعب و بازاریابی نیز درسخنانی گفت: بانک صادرات ایران یک بانک جهانی است، از این رو باید جهانی نیز فکر کند. بر این اساس، باید دست در دست هم بدهیم تا بتوانیم از این آزمون سخت که پیش روی بانک‌ها و نیز بانک صادرات ایران است، سربلند بیرون بیاییم.

وی در ادامه به مقایسه عددی عملکرد بانک ‌های رقیب با بانک صادرات ایران پرداخت و مسائل مربوط به شاخص ‌های عملکرد این بانک‌ ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  9