اعطای تسهیلات مکانیزه جدید در کشور

معاون رییس بانک ملت خبرداد:

به طور کلی شعب بانکها باید حداقل یکی از دو منطق تعریف شده سودآوری یا کارایی عملیات را داشته باشند و باعث کاهش هزینه عملیاتی سایر شعب شوند، ولی تعدادی از شعب بانکی در کشور هیچ کدام از این دو حالت را دارا نیستند، یعنی نه سودآورند و نه از کارایی عملیاتی برخوردارند.

مهدی سعیدی کوشا معاون استراتژی مرکز تحقیقات و مدیریت استراتژیک بانک ملت درگفتگو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک گفت: در حال حاضر قابلیت این را داریم که بسیاری از سرویسهایی که نیازمند حضور انسانی در شعب بود را به صورت مکانیزه و اتوماسیون و بدون نیاز به حضور افراد در شعب ارایه کنیم، استفاده از فناوری اطلاعات توانسته ضریب نفوذ خدمات را به هر میزانی که ما انتظار داشته باشیم بدون نیاز به افزایش شعبه گسترش دهد.

وی بااشاره به  میزان بهره وری شعب گفت: به طور کلی شعب بانکها باید حداقل یکی از دو منطق تعریف شده سودآوری یا کارایی عملیات را داشته باشند و باعث کاهش هزینه عملیاتی سایر شعب شوند، ولی تعدادی از شعب بانکی در کشور هیچ کدام از این دو حالت را دارا نیستند، یعنی نه سودآورند و نه از کارایی عملیاتی برخوردارند.

سعیدی کوشا با اشاره به اینکه با کاهش شعبه، بسیاری از هزینه ها از جمله هزینه های ثابت غیر قابل اجتناب کاهش نمی یابد اظهار کرد: پیشنهاد حذف شعب راه حل لزوما مناسبی نیست و مدتهااست که در دنیا برای کارآمدی بانکداری راه حل های مناسبی ارایه می شود.

وی با بیان اینکه  بانکداری خرد حوزه ای است که قابلیت انتقال آن به ابزارهای غیر شعبه ای وجود دارد گفت: در کشور ما هم باتوجه به نرخ رشد حوزه فناوری اطلاعات امکان این انتقال از لحاظ فنی وجود دارد، اما دلیل فقدان آن در سیستم بانکی ما وجود ضوابط و الزامات قانونی است که احراز هویت مشتری از جمله آن است، بنابراین اگر یک بار احراز هویت اتفاق بیفتد چنین مساله ای نیز قابلیت تامین پیدا خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امکان اجرای این طرح با در نظر گرفتن الزامات قانونی وجود دارد و می توان سازوکارهای اعتباری آن را پیش بینی کرد تا بتوان بدون ضرورت حضورفیزیکی مشتری، اعطای تسهیلات را انجام داد.

پایان پیام/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  4  =