تعداد پایانه های کم تراکنش یا فاقد تراکنش شرکت های پرداخت

تعداد کل پایانه های کارتخوان فروشگاهی فعال سیستمی در دی ماه سال جاری 5 میلیون پایانه گزارش شده که 4 میلیون پایانه تراکنش دار (77/86 درصد) و 1 میلیون از آن کم تراکنش و فاقد تراکنش (22/18 درصد) بوده است.

پایگاه خبری بانکداری الکترونیک– بر اساس آخرین گزارش شاپرک، شرکت های تجارت الکترونیک پارسیان با 919 هزار پایانه، به پرداخت ملت با 900 هزار پایانه، کارت اعتباری ایران کیش با 841 هزار پایانه و پرداخت الکترونیک سامان با 709 هزار پایانه بیشترین تعداد پایانه های فروشگاهی فعال سیستمی را در مقایسه با سایر شرکت های پرداخت داشته اند.

در مقابل، شرکت الکترونیک کارت دماوند با 10 هزار پایانه کمترین تعداد ابزار فروشگاهی را در دی ماه سال جاری داشته است (نمودار 1).

نمودار 2 نشان می دهد که شرکت به پرداخت ملت از بین 900 هزار پایانه، 811 هزار پایانه تراکنش دار و 89 هزار پایانه کم تراکنش و فاقد تراکنش** داشته است. بنابراین شرکت به پرداخت ملت در مقایسه با سایر شرکت های پرداخت، کمترین نسبت پایانه های کم تراکنش یا فاقد تراکنش (9/84 درصد) را در دی ماه سال جاری داشته که نشان دهنده عملکرد بهتر این شرکت در مقایسه با سایر شرکت ها بوده است.

از بین 480 هزار پایانه فروشگاهی فعال سیستمی شرکت آسان پرداخت پرشین، 418 هزار پایانه تراکنش دار و 62 هزار پایانه کم تراکنش یا فاقد تراکنش گزارش شده است. این آمارها نشان می دهد که شرکت آسان پرداخت پرشین با سهم 13/02 درصدی پایانه های کم تراکنش، از نظر عملکرد پس از شرکت به پرداخت ملت قرار گرفته است.

 

بیشترین نسبت پایانه های کم تراکنش و فاقد تراکنش با سهم 33/9 درصد مربوط به شرکت الکترونیک کارت دماوند، 29/65 درصد مربوط به شرکت تجارت الکترونیک پارسیان و 28/16 درصد مربوط به شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد بوده است.

به عبارت دیگر، 3 هزار پایانه از 10 هزار پایانه شرکت الکترونیک کارت دماوند، 273 هزار پایانه از مجموع 919 هزار پایانه تجارت الکترونیک پارسیان و 163 هزار پایانه از مجموع 579 هزار پایانه پرداخت الکترونیک پاسارگاد، کم تراکنش یا فاقد تراکنش گزارش شده است.

 

 

 

**کارتخوان کم تراکنش، کارتخوانی است که در یک بازه زمانی سه ماهه متوالی، کمتر از 60 تراکنش مالی در هر ماه داشته باشد و مجموع مبالغ تراکنش های آن در سه ماه متوالی، کمتر از 20 میلیون ریال در هر ماه باشد. علت ملاک قرار گرفتن بازه زمانی سه ماهه در تعریف ابزار کم تراکنش و فاقد تراکنش مالی، کنترل شرکت ها در نصب جدید کارتخوان ها و نیز در بر گرفتن فعالیت فصلی برخی پذیرندگان بنا بر ماهیت فعالیت آنها است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  −    =  21