صدور ۳۲۰ هزار کارت فرهنگیان / رشد ۹۰ درصدی مشتریان همراه بانک

در گفتگو با عضو هیات مدیره بانک سرمایه مطرح شد:

کاهش شعب بانکی در کوتاه مدت عملیاتی نیست اما در میان مدت اجتناب ناپذیر است، تا این لحظه تصمیم به کاهش شعب نگرفته ایم اما پیشنهادهای تجاری در خصوص استفاده از VTMبا هدف انجام مبادلات بانکی غیرشعبه ای داشته ایم و شرکت تجارت الکترونیک بانک در حال بررسی این موضوع است.

علیرضا زارعی معاون مالی مدیر عامل و عضو هیات مدیره بانک سرمایه در گفتگو با پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بااشاره به میزان بودجه تخصیص داده شده به ارایه خدمات الکترونیک در بانک سرمایه گفت: بودجه حوزه ارایه خدمات الکترونیکی در این بانک  به نسبت منابع و جمع کل هزینه های بانک درصد قابل توجهی را تشکیل نمی دهد و میتوان گفت بودجه پایینی به خدمات الکترونیک اختصاص دارد چراکه این خدمات هزینه های بالایی دارد و منابعی که تاکنون صرف هزینه این خدمات کرده ایم زیاد نیست.
معاون مالی بانک سرمایه در پاسخ به این پرسش که بانک سرمایه در راستای توسعه بانکداری الکترونیک در زمینه کاهش شعب چه تمهیداتی در نظر گرفته است گفت: کاهش شعب بانکی در کوتاه مدت عملیاتی نیست اما در میان مدت اجتناب ناپذیر است، تا این لحظه تصمیم به کاهش شعب نگرفته ایم اما پیشنهادهای تجاری در خصوص استفاده از VTMبا هدف انجام مبادلات بانکی غیرشعبه ای داشته ایم و شرکت تجارت الکترونیک بانک در حال بررسی این موضوع است.
زارعی با اشاره به تعامل بانک سرمایه با شرکتهای ارایه دهنده خدمات پرداخت گفت: بانک سرمایه با وجود سهامداری یکی از این شرکتها تاکنون از تواناییهای بالقوه خود استفاده درستی نکردیم ولی برنامه های جدی در آینده برای تقویت این بخش داریم؛ استراتژی بانک در این زمینه همکاری همزمان با دو یا 3 شرکت psp  به منظور کاهش ریسک عملیاتی است .
وی در همین رابطه افزود: اگر نگرش استراتژیک در حوزه بانکداری الکترونیک مشخص باشد و از افراد و شرکتهای توانمند در این حوزه استفاده کند مشکلات برطرف خواهد شد.
زارعی در ارتباط با وضعیت کربنکینگ بانک سرمایه خاطر نشان کرد: کلیه محصولات و خدمات بانکی و عملیات راهبری و مدیریت آنها از طریق دسترسی به پایگاه داده های مشترک و متمرکز یا کربنکینگ بانک صورت می گیرد، کربنکینگ بانک انعطاف پذیری لازم را داشته و امکان ایجاد خدمات مشتری محور را فراهم کرده است، بانک نیز برنامه های بهبود سیستم را جهت ارایه خدمات مشتری محور و بخصوص با تمرکز بر مدیریت ریسک فعالیتهای بانکی در دستور کار دارد.

رشد تراکنشهای اینترنتی

این مدیر بانکی با بیان اینکه تراکنشهای مرتبط به اینترنت یکپارچه بانک سرمایه رشد قابل توجهی داشته است گفت: در سال 95 تراکنش های تلفنبانک رشد 18 درصدی، مشتریان همراه بانک رشد 90 درصدی، تراکنش های بانکی از طریق همراه بانک رشد 67 درصدی و تراکنش های پرداخت قبوض و خرید شارز از طریق کارتهای شتابی و همراه بانک سرمایه رشد 62 درصدی داشته است.
وی ادامه داد: تعداد کل تراکنشهای انتقال وجه کارت به کارت در همراه بانک رشد 191 درصدی، تعداد مشتریان اینترنت بانک رشد 20 درصدی، تعداد کل تراکنشهای انتقال وجه کارت به کارت در اینترنت بانک رشد 66 درصدی و تعداد کل تراکنشهای پرداخت قبوض و خرید شارژ با کارتهای سرمایه و شتابی همرا بانک رشد 16 درصدی داشته است. همچنین تراکنش های ناموفق بانک کاهش 177 درصدی داشته است.

مدیر مالی بانک سرمایه درخصوص دستگاه پایانه فروش بانک سرمایه گفت: دستگاه های ناکارآمد را جمع آوری کرده ایم، تعداد این دستگاه ها از 21 هزار دستگاه به 20 هزار کاهش یافته است. همچنین تعداد ATM ها  11.50 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به حجم تراکنش های فرهنگیان افزود: تعداد کارتهای صادر شده برای فرهنگیان حدود 320 هزار فقره افزایش پیدا کرده است. تعداد کارتهای فرهنگیان شاغل و بازنشسته از 20 هزار و 572 فقره در سال 94 به 339 هزار و 169 فقره در سال 95 رسیده است.

پایان پیام /

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  −    =  62