تجمع مردم لندن در اعتراض به حمله آمریکا به سوریه

در پی اقدام نظامی آمریکا در سوریه؛

شمار زیادی از قشرهای مختلف مردم،با تجمع برابر دفتر نخست وزیری انگلیس حمله آمریکا به سوریه و حمایت دولت انگلیس از آن را محکوم کردند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در پی تجاوز نظامی آمریکا به سوریه، شمار زیادی از قشرهای مختلف مردم، نهادهای مدنی و مدافع حقوق بشر و گروههای ضد جنگ با تجمع برابر دفتر نخست وزیری انگلیس حمله آمریکا به سوریه و حمایت دولت انگلیس از آن را محکوم کردند. با این که دولت انگلیس از شلیک 59 موشک تام هاوک از ناوهای آمریکایی به پایگاه هوایی سوریه حمایت کرد، مخالفان جنگ در انگلیس، این اقدام را محکوم کردند و با برگزاری تجمعی علیه جنگ افروزی آمریکا در سوریه مقابل ساختمان نخست وزیری شعار دادند. وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، صبح جمعه اعلام کرد که پایگاه شعیرات، واقع در استان حمص را بمباران کرده است. دولت آمریکا بدون این که نهاد بین المللی و مستقلی این ادعا را ثابت کرده باشد مدعی است که حمله شیمیایی شهر خان شیخون در استان ادلب از آن پایگاه آغاز شده بود.
تجمع کنندگان در برابر دفتر نخست وزیر انگلیس در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفتند وضعیت افغانستان، عراق، لیبی، سومالی و سوریه نشان می دهد هر گونه مداخله نظامی آمریکا و انگلیس، فاجعه ببار آورده است و مردم کشورهای مورد حمله غرب را با بدبختی و مرگ همراه می سازد. در تظاهرات لندن که با دو خواست اصلی "نه گفتن به حمله ترامپ به سوریه" و "حمایت نکردن دولت انگلیس از آمریکا" برگزار شد، هواداران صلح، حمله به سوریه را محکوم کردند. ائتلاف جنگ را متوقف کنید که فراخوان این تجمع اعتراضی را منتشر کرده از مردم خواسته بود در این تظاهرات شرکت کنند زیرا به نظر این ائتلاف، حمله ترامپ به سوریه، فقط جنگ وحشتناک در آن کشور را تشدید می کند و بر میزان کشته های این جنگ خواهد افزود. مخالفان دولت آمریکا در این تجمع  از احتمال افزایش تنش میان آمریکا و روسیه و نیز آغاز جنگ جهانی سوم ابراز نگرانی و اعلام کردند بحران سوریه، فقط راه حل سیاسی دارد.   
معترضان تاکید کردند حمله موشکی آمریکا به سوریه، بدترین واکنش به حادثه شیمیایی در خان شیخان سوریه به شمار می رود و احتمال جنگ غرب را با سوریه افزایش می دهد.
سخنرانان در این تجمع اعتراضی، رئیس جمهور آمریکا را به خاطر سیاستهای جنگ افروزانه و شعارهای نژاد پرستانه و اقدام دولت انگلیس را در حمایت کورکورانه از موشک پرانی ترامپ به سوریه، محکوم کردند. در این تجمع همچنین دولت های آمریکا و انگلیس به خاطر فروش جنگ افزار به دولت های دیکتاتور عرب، حمایت از تروریسم و تولید و گسترش سلاح های کشتارجمعی، مورد انتقاد قرار گرفتند.
دونالد ترامپ در توجیه فرمان حمله به پایگاه هوایی سوریه گفت اسد به کودکان، زنان و افراد بی گناه حمله شیمیایی کرد و در این حمله بچه ها و نوزادان زیبا قربانی شدند.
وی افزود: هیچ فرزند خداوند نباید هدف و قربانی چنین درد و آزاری قرار بگیرد.
این در حالی است که رژیم عربستان سعودی به همراه شماری از کشورهای عرب منطقه، از دو سال پیش با استفاده از بمب ها و موشک های آمریکا و انگلیس، مردم یمن را می کشد که نتیجه آن، کشته شدن هزاران نفر، آوارگی صدها هزار نفر و گرسنگی میلیون ها یمنی است.
ده روز پیش مدیر اندیشکده مطالعات خلیج در واشنگتن گفت که هر روز کودک یمنی به دلیل قحطی ناشی از محاصره اقتصادی عربستان جان خود را از دست می‌دهند اما شاهد هیچ واکنشی از کشورهای غربی نیستیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  15