آمریکا با حمله به سوریه حقوق بین الملل را نقض کرد

مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده اما مدارکی وجود دارد که نشان می دهد واشنگتن حقوق بین الملل را نقض کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در مورد حمله موشکی اخیر آمریکا با حمله به سوریه حقوق بین الملل را نقض کردآمریکا به پایگاهی هوایی در سوریه گفت هیچ مدرکی دال بر استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی وجود ندارد و کاملا روشن است که آمریکا با این حمله حقوق بین الملل را نقض کرده است.
آمریکا ششم آوریل 59 موشک کروز توماهاوک به پایگاه هوایی الشعیرات در سوریه شلیک کرد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از آن گفت این حمله موشکی در واکنش به حمله شیمیایی (ادعا شده) در خان شیخون انجام شده است.
­پوتین که این اظهارات را در مصاحبه با شبکه تلویزیونی « میر 24 / Mir 24 » بیان می کرد افزود نه تنها مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده است بلکه مدارکی وجود دارد که نشان می دهد واشنگتن حقوق بین الملل را نقض کرده است.
وی تصریح کرد :« مدارکی که نشان می دهد نیروهای سوری از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده اند کجاست؟ هیچ مدرکی وجود ندارد. در مورد نقض حقوق بین الملل توسط آمریکا چگونه است ؟ این یک واقعیت مسلم است.»
پوتین در مورد واکنش متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به حملات آمریکا گفت همگی آنها فقط این کار را تصدیق می کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  3