با چه روشی از دید دیگران در فیس‌بوک مخفی بمانیم؟

امروزه فیس‌بوک به یک جز اساسی زندگی دیجیتالی افراد تبدیل شده است تا جاییکه تقریباً اکثر افرادی که با اینترنت سروکار دارند در این شبکه اجتماعی عضو هستند. با این‌ وجود کاربران زیادی هستند که برای حفظ حریم خصوصی خود تمایل ندارند حساب فیس‌بوک آن‌ها به‌راحتی توسط افراد دیگر شناسایی و دیده شود. مثلاً اگر شما معلم هستید به احتمال زیاد تمایل ندارید دانش آموزان شما بتوانند به راحتی و با روش‌های معمول حساب شما را در فیس‌بوک پیدا کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، پس با ما همراه باشید تا با روشی برای پنهان کردن پروفایل خود در فیس بوک آشنا شوید.

ابتدا وارد حساب خود در فیس‌بوک شوید. مطابق تصویر به بخش Settings رفته و با انتخاب آن وارد منوی اصلی تنظیمات شوید.

 

 

از منوی سمت راست گزینه Privacy را انتخاب کنید.

 

 

در این قسمت باید تنظیمات مرتبط با«چه کسی می‌تواند با من تماس بگیرد؟» و «چه کسی می‌تواند مرا پیدا کند؟» را تغییر دهید.

 

 

گزینه Edit را برای تغییر «?Who can send you friends Request» »را انتخاب کنید.

 

 

در این قسمت به‌جای Everyone گزینه Friends of friends را انتخاب کنید. این بدان معنی است که تنها کسی که الآن با یکی از دوستان شما در فیس‌بوک دوست است می‌تواند به شما درخواست دهد.

 

 

سپس در پایین این قسمت گزینه Edit را در مقابل عبارت زیر انتخاب و تعیین کنید چه کسی می‌تواند شما را از طریق آدرس ایمیل پیدا کند.

«?Who can look you up using the email address you provided»

 

 

در این قسمت می‌توانید به‌جای Everyone گزینه Friends of friends و یا فقط Friends را انتخاب کنید.

 

 

همین روند را برای «?Who can look you up using the phone number you provided» ادامه دهید و تعیین کنید چه کسی می‌تواند شما را از طریق شماره تلفن ارائه شده، پیدا کند.

 

 

در این دو مرحله با انتخاب Friends، اجازه می‌دهید تنها دوستانتان و یا دوستان دوستانتان از طریق شماره تلفن و ایمیل آدرس شما را پیدا کنند.

در نهایت خط آخر گزینه «?Do you want search engines outside of Facebook to link to your profile» را غیر فعال کنید.

 

 

با غیر فعال کردن این گزینه و انتخاب Turn Off ارتباط پروفایل شما با موتورهای جستجوگر قطع خواهد شد؛ و پروفایل شما در گوگل و موتورهای دیگر جستجوگر نشان داده نخواهد شد.

 

 

با انجام این چند عمل ساده پروفایل شما به سختی توسط دیگران پیدا خواهد شد و درصورتی‌که بتوانند با سختی فراوان شما را پیدا کنند باید حتماً دوستِ دوست شما باشند تا بتوانند شما را add کنند.

 

در ضمن درصورتی‌که بخواهید از دید یک کاربر مشخص به طور کلی پنهان بمانید بهتر است آن را بلاک کنید.

 

به یاد داشته باشید این تنها یکی از راه‌های موجود برای حفظ حریم خصوصی در این شبکه بزرگ اجتماعی است و راه‌های بسیار دیگری وجود دارد که در مقالات بعدی به آن اشاره خواهد شد.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  4