چتر حمایتی دولت بر سر استارتاپ‌ها

معاون توسعه مدیریت و منایع علمی و فنآوری ریاست جمهوری با بیان حمایت‌های دولتی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: چتر حمایتی بر سر استارتاپ‌ها گسترده شده تا این فرآیند به مرحله تجاری سازی برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، علیرضا دلیری فین استارز را تحولی بزرگ در حوزه فنآوری‌های مالی دانست و گفت: خوشبختانه هم اکنون جسارت ورود به حوزه نوآوری و فرهنگ سازی در کشور ایجاد شده است.

معاون توسعه مدیریت و منایع علمی و فنآوری ریاست جمهوری در آیین اختتامیه فین استارز ۲۰۱۷ افزود: سال به سال فضای فین استارها فنآورانه تر می شود و اختصاص یک سالن مستقل به این رویداد نیز ضمن تاثیرگذاری قوی‌تر به ارتباط منسجم‌تر بین مخترعین و فنآوران و سرمایه گذاران کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به تکالیف دولت و فضای دانشگاهی در حوزه استارتاپ ها گفت: در ابتدای کار نیاز به فرهنگ سازی در این حوزه داشتیم که با اهرم های تشویقی برای دانشگاه ها و ایجاد مراکز نوآوری احساس می‌کنیم که فضای علمی کشور برای توسعه این رویداد، هم در دانشگاه های بزرگ و هم دانشگاه‌های دور دست آماده شده است.

دلیری با بیان حمایت های دولتی از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان گفت: چتر حمایتی بر سر استارتاپ ها گسترده شده تا این فرآیند به مرحله تجاری سازی برسد و تاکنون بیش از ۱۱۰ خدمت برای حوزه های جدید دانش بنیان ایجاد کرده ایم.

به گفته معاون توسعه مدیریت و منایع علمی و فنآوری ریاست جمهوری بیش از ۲۰ هزار شرکت دانش بنیان و نوآورانه در کشور ایجاد شده و تشکیل صندوق های جسورانه و صندوق های پژوهشی فنآوری در بورس هم ناشی از احساس نیاز در این حوزه بوده است.

دلیری ادامه داد: الان تعداد زیادی از بانک ها شرکت‌های سرمایه‌گذاری VC راه‌اندازی کرده‌اند چرا که احساس می‌کنند با ورود به این فضا با سرمایه‌گذاری سودآورتر و پایدارتری مواجه هستند.

وی طرح‌های ارایه شده در استارتاپ‌های امسال را برجسته توصیف کرد و گفت: بسیاری از این طرح‌ها می تواند تحولات بزرگی در اقتصاد کشور ایجاد کند و معاون توسعه مدیریت و منایع علمی و فنآوری ریاست جمهوری نیز تا آخر پشت سر مخترعان و مبتکران خواهد ایستاد.

دلیری تاکید کرد: برای نجات اقتصاد کشور و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی راهی جز ورود به حوزه فعالیت های دانش بنیان نداریم.

معاون توسعه مدیریت و منایع علمی و فنآوری ریاست جمهوری همچنین اظهارداشت: برای اقتصاد دانش بنیان، نظام مالی جدیدی در دولت تدوین کرده ایم تا دستگاه های اجرایی را قانوناً مکلف به حمایت کنیم که در روزهای آینده به تصویب هیات دولت خواهد رسید و در بخش هایی هم که نیاز به قانونگذاری مجلس دارد حمایت مجلسی ها را خواهیم داشت.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ⁄  1  =