افزایش تقاضا برای بیمه در غرب به دلیل آشفتگی در نظم سیاسی

بروز آشفتگی در نظم سیاسی کشورهای غربی به دلایلی از جمله روی کار آمدن ترامپ و خروج انگلیس از اتحادیه راوپا باعث افزایش تقاضا در این کشورها برای پوشش بیمه ای شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رویترز، بروز آشفتگی در نظم سیاسی کشورهای غربی موجب شده تا شرکت های مختلف برای محافظت از خود در قبال بالا گرفتن سیاست های حمایتگرایانه دولت ها، تغییر و تحولات در بازارهای نوظهور و سیاست های ترامپ در قبال کشورهایی نظیر ایران، مبالغ بیشتری صرف بیمه کردن کسب و کار خود کنند.

شرکت های بیمه گر می گویند، عدم قطعیت ناشی از تبعات مجموعه ای از تحولات سیاسی در کشورهای توسعه یافته (انتخاب دونالد ترامپ در آمریکا، رای انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا و فرآیند انتخابات ریاست جمهوری فرانسه) موجب شده تا تقاضا برای خدمات بیمه ای افزایش یابد.

شرکت های چند ملیتی از شرکت های نفت و گاز گرفته تا گروه های معدن کاری، تولید کنندگان صنعتی و بانک ها نگران اند که تغییرات پیش بینی نشده در سیاست های دولت ها منجر به اختلال در فعالیت های تجاری و بروز ناآرامی در بازارهای رو به رشد این شرکت ها شود.

شرکت بیمه زوریخ اعلام کرده، مراجعه به واحد بیمه ریسک های سیاسی و اعتبارات تجاری اش در سال 2016، رشدی 14 درصدی داشته است که این رشد ناشی از تقاضا برای پوشش بیمه ای در قبال ریسک عدم ایفای تعهدات از سوی دولت ها یا نهادهای دولتی بوده است. این رشد در سال 2017 نیز تداوم داشته و در سه ماهه نخست سال افزایشی 11 درصدی را تجربه کرده است.

دیوید اندرسون، رئیس بخش ریسک اعتباری و سیاسی بیمه زوریخ گفت: «در حالی که ما شاهد تغییراتی اساسی در سیاست خارجی آمریکا و سیاست اروپا هستیم و یکپارچگی اروپا در معرض چالش قرار گرفته، این بر فضای جهانی کسب و کار تاثیرگذار بوده است.»

دونالد ترامپ، از زمان روی کار آمدنش در ماه ژانویه، دستور حمله موشکی به سوریه را صادر کرده، از پیمان شراکت تجاری فراآتلانتیک خارج شده و با انتقاد از توافق هسته ای، تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کرده است.

در صدر فهرست این عدم قطعیت ها می توان به روابط آمریکا با چین و روسیه، موضوع برنامه هسته ای ایران و کره شمالی و مذاکره مجدد بر سر پیمان تجاری نفتا اشاره کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1