تدوین مصوبه‌ای برای آموزش سواد رسانه‌ای

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات خبر داد

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات از تدوین مصوبه‌ای با موضوع آموزش سواد رسانه‌ای با همکاری این سازمان و شورای عالی فضای مجازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، خسرو سلجوقی، درباره آموزش سواد رسانه‌ای اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که از طریق شورای عالی فضای مجازی به دنبال آن هستیم، الزامی کردن بحث آموزش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی است که اگر مصوب و اجرایی شود، به دانش مردم برای مقابله با شایعات و وبگاه‌های هرز و اتلاف وقت کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تفکر و سواد رسانه‌ای جزو پروژه‌هایی است که در سال ۱۳۹۵ آن را آغاز کردیم و محتوای آن آماده شد، افزود: اما فراگیر شدن آن جزو پروژه‌هایی است که امیدواریم در سال ۱۳۹۶ در شورای عالی فضای مجازی نسبت به اجباری کردن آن، اهتمام لازم را داشته باشند. همراهی بین سازمان فناوری اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی در برنامه شوراست. مصوبه‌ای در شورا در حال تهیه است برای این‌که آموزش سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی نهادینه شود.

عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: کارهایی هم به موازات این پروژه شروع شده است. برای مثال ما زمانی که سال گذشته این برنامه را شروع کردیم، آموزش و پرورش هم همراهی کرد و یک کتاب تحت عنوان «تفکر و سواد رسانه‌ای» نوشت که در حال حاضر در پایه دهم آموزش داده می‌شود. اینها حرکاتی است که بعدها می‌توان در جامعه آثار بلند مدتش را فهمید.

سلجوقی افزود: سعی کردیم انجمن سواد رسانه‌ای را در کشور راه بندازیم که در حال حاضر مراحل آخرش را طی می‌کند و به زودی راه‌اندازی می‌شود. یک سری کتاب درباره سواد آموزشی ترجمه و تالیف شده است، همچنین کتاب‌هایی که سرفصل‌ آنها ترجمه و محتوای آنها تالیف است و خود این کتاب‌ها خوراک اولیه برای این مرکز را فراهم می‌کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بنابراین یکی از کارهایی که انجام می‌دهیم قوانین، مقررات، تعرفه‌ها و پروژه‌هایی است که می‌تواند به تحول بازار کمک کند. نمونه این کار را سال ۸۰ هم انجام دادیم. در مورد آموزش مهارت‌های هفت‌گانه دولت یک ریال هم پول نگذاشت اما با یک بخشنامه که برای کارکنان دولتی الزامی است، موسسه‌های آموزشی راه افتاد، کتاب ترجمه و پاور پونیت آمده شد و عملا ناگهان توان دانش جامعه افزایش یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2