ظریف: شهروندان مقیم کانادا برای رأی دادن به آمریکا بروند

پس از ناکامی در جلب موافقت دولت کانادا؛

وزیر امور خارجه با بیان اینکه امکان اخذرأی از شهروندان مقیم کانادا وجود نداردگفت:صندوق های متعددی در شهرهای مختلف آمریکا درنظر گرفته شده، لذا شهروندان مقیم کانادا به آن صندوق ها مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدجواد ظریف در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در مورد سفرش به پاکستان گفت: بحث های خوبی در پاکستان داشتیم، وعده کردند که حضورشان را در منطقه مرزی را افزایش دهند و مانع حضور تروریست ها شوند.

وی همچنین در مورد امکان قرار دادن صندوق های اخذ رأی در کشور کانادا گفت: متأسفانه مقررات کانادا این است که رأی گیری باید در اماکن دیپلماتیک صورت گیرد و به دلیل اینکه ما حضور دیپلماتیک در کانادا نداریم اخذ رأی در این کشور وجود ندارد اما وضعیت خوبی در آمریکا داریم و صندوق های متعددی پیش بینی شده است، لذا شهروندان مقیم کانادا می توانند به نزدیک ترین شهرهای محل زندگی شان در آمریکا برای رأی دادن مراجعه کنند.

ظریف همچنین در پاسخ به این سوال که برخی ها دیپلماسی دولت را دیپلماسی لبخند می نامند، خاطرنشان کرد: ما دیپلماسی موفقی داشتیم که محصول حضور و مقاومت و سربلندی مردم است و برخی ها حاضرند به خاطر منافع کوتاه مدت سیاسی این عزت مردم را زیرپا بگذارند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه دیپلماسی ما دیپلماسی سربلند و عزتمندانه است ادامه داد: باعث تأسف است که برخی دوستان در داخل با عزت و سربلندی مردم بازی می کنند.

وی همچنین با انتقاد از اینکه گفته می شود این دولت به دنبال خام فروشی نفت است افزود: در گذشته می خواستند خام فروشی داشته باشند اما به دلیل تحریم ها امکان پذیر نبود، اما امروز می توانیم نفت مان را در برابر ارزهای مختلف بین‌المللی بفروشیم و در مقابل نفت کالاهای سرمایه ای برای رشد کشور بخریم.

ظریف همچنین با اشاره به اظهارات مقامات عربستان درباره ایران اظهار داشت: عربستان به دنبال تنش و تشنج در منطقه است و سیاست خطرناکی را دنبال می کند که جز ناامنی برای خودش، نتیجه ای نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه همچنین تأکید کرد: عربستان در شأنی نیست که بخواهد ایران را تهدید کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

16  ⁄    =  2