تعلق بانک شهر به یکی از شهرداری‌ها یک باور غلط است

شهردار تبریز تصریح کرد:

شهردار کلان شهر تبریز با تاکید براینکه سرمایه بانک شهر متعلق به همه کلانشهرها و عموم شهروندان است، گفت: هر چه نقش متقابل «بانک» و «شهر» روان و متوازن باشد، بانک، با پشتوانه قوی‌تری می‌تواند در توسعه شهرها نقش‌آفرینی کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، صادق نجفی در حاشیه نشست مدیرعامل و هیات مدیره بانک شهر با مدیران و سهامداران این بانک گفت: این مطلب که بانک شهر متعلق به یکی از شهرداری های کشور مثل شهرداری تهران است یک باور غلط است.

وی با بیان اینکه  بخش مهمی از برنامه‌های مدیریت شهری در کل کشور، چه در خصوص پروژه‌های عمرانی و حوزه‌های فرهنگی و چه در قبال شهروندان، متکی به اصول اقتصادی است،  افزود:  بانک شهر طی سالیان گذشته در چارچوب قوانین و مقررات بانک مرکزی، حمایت از همه کلانشهرها را در دستور کار خود قرار داده و با سرمایه ای که متعلق به شهرداری هاست، زمینه رونق  پروژه های عمرانی به ویژه در بخش حمل و نقل عمومی را فراهم کرده است .

وی با تاکید بر این که این بانک  متعلق به مردم و شهرداری های‌ شهرهای کشور است، افزود: شهرداری تبریز به عنوان یکی از عمده سهامداران این بانک که هشت درصد سهام  را در اختیار دارد، در این مدت بسیاری از پروژه های خود را با حمایت بانک شهر به سرانجام رسانده است .

نجفی در ادامه تصریح کرد: شهرداری تبریز نیز مانند شهرداری تهران و سایر شهرداری های کلانشهرها، تعامل مناسبی با این بانک دارد، چراکه این بانک از سویی با تامین برخی تسهیلات لازم، نقش مهمی در هدایت و شتاب‌ پروژه‌های کلان عمران شهری داشته است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  3  =