حمله سایبری به وزارت کشور روسیه

وزارت کشور روسیه شامگاه جمعه اعلام کرد: بخشی از دستگاه های رایانه این وزارت خانه هدف حملات ویروسی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از «ایرینا ولک» سخنگوی وزارت کشور روسیه، حمله سایبری به رایانه‌های شخصی وابسته به این وازرتخانه که با سیستم ویندوز کار می کنند، رصد شده است.

ولک در ادامه افزود: محل مورد حمله ویروس شناسایی شد و اقدامات فنی برای از بین بردن آن و به روز رسانی آنتی ویروس ها درحال انجام است.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از سخنگوی وزارت کشور روسیه گفت: حدود یکهزار دستگاه رایانه یعنی معادل یک درصد از مجموع دستگاه های این وزارت خانه تحت تاثیر این حمله سایبری قرار گرفتند.

اینترفاکس بدون اشاره به منبع خود، تاکید کرد که این حملات موجب افشای اطلاعاتی نشده است.

اعلام وزارت کشور روسیه پس از آن صورت گرفت که مسئولان رسمی شماری از کشورهای جهان، تصریح کردند که دستگاه های یارانه های آنها، هدف حمله سایبری قرار گرفته است.

در همین حال، منابع انگلیسی روز جمعه گزارش دادند که به دنبال یک حمله سایبری سنگین علیه سامانه سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس ( ان اچ اس )، فعالیت های این سازمان از جمله بیمارستان های وابسته به آن، دچار بهم ریختگی و مشکل شدید شده است.

وزارت انرژی اسپانیا نیز در این خصوص اعلام کرد که شرکت بزرگ مخابراتی تلفنیکا و چند شرکت اسپانیایی روز جمعه هدف حملات سایبری قرار گرفتند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

71  −    =  66