فناوری جدید ارتباط گوشی با لوازم خانگی

محققان سیستمی را ساخته اند که به گوشی های هوشمند امکان تعامل با اشیاء از طریق سنسورهای الکترومغناطیسی را فراهم می سازد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محققان سیستمی را ساخته اند که به گوشی های هوشمند امکان تعامل با اشیاء از طریق سنسورهای الکترومغناطیسی را فراهم می سازد.
محققان دانشگاه کارنگی نوید گسترش سیستمی را می دهند که می تواند ارتباط گوشی های هوشمند با لوازم خانگی را فراهم سازد. این کار از طریق روشهای الکترومغناطیسی انجام میشود.
نزدیک ترین رویکرد فنی به این روش استفاده از روش ارتباط الکترومغناطیس با دستگاههای الکتریکی، الکترومکانیک و الکترونیکی است.
محققان توضیح می دهند که سیستم جدیدی تولید کرده اند کاربران را قادر می سازد تا به راحتی و با نزدیک کردن تلفن همراهشان به این دستگاهها با آن ها ارتباط برقرار کنند. برای رسیدن به این اهداف، نمونه اولیه این دستگاه با کمک پیکربندی سخت افزاری مناسب و ترکیب آن با سیستم زمان واقعی ساخته می شود.
برای تشخیص گوشی های هوشمند از طریق دستگاهها، با ارسال سیگنالهای الکترومغناطیسی و تشخیص هویت گوشی از طریق دستگاه، گوشی مورد نظر می تواند با دستگاه تعامل داشته باشد و دستوراتش را به دستگاه ارسال کند. فقط کافی است که دستگاه گوشی مورد نظر را یک بار به رسمیت بشناسد، از آن پس گوشی می تواند از قابلیت های دستگاه استفاده کند.
ساده ترین گزینه برای راه اندازی این سیستم این است که شرکتهای سازنده لوازم خانگی امکاناتی را بر روی دستگاه خود قرار دهند که به طور خودکار گوشی ها را تشخیص داده و با آنها ارتباط برقرار کنند. بدین ترتیب کاربر نیازی به این ندارد که بفهمد کدام اپلیکیشن به کدام دستگاه مربوط است.
برای مثال با نزدیک کردن گوشی به یک دستگاه ترموستات، برنامه مربوط به ترموستات را بر روی صفحه گوشی بارگذاری می کند. روش دیگر این است که اپلیکیشن هایی که بر روی گوشی اجرا می شوند از طریق وسایل شناسایی شوند، برای مثال اگر کاربر یک فایل پی دی اف را باز کند دستگاه پرینتر این را تشخیص دهد و از طریق ویجیت دکمه چاپ را بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند کاربر نمایش دهد تا کاربر بتواند از دستگاه پرینتر به طور مستقیم استفاده کند.
مترجم شکوفه برزگر ملکی
پایان پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  5  =