همکاری سامسونگ با سه بانک کره جنوبی

اختصاصی/ منطق بعدی در انقلاب پرداخت ها

به نظر می رسد بانکداری توسط تلفن همراه خیلی زودتر از چیزی که فکر می کردید به کمک شما شتافته است. سامسونگ اخیرا شروع قرارداد همکاری با سه بانک بزرگ در کره جنوبی برای طراحی سیستم بانکداری دستور صوتی برای کاربران بانکی انعقاد نموده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نظر می رسد بانکداری توسط تلفن همراه خیلی زودتر از چیزی که فکر می کردید به کمک شما شتافته است. سامسونگ اخیرا قرارداد همکاری با سه بانک بزرگ در کره جنوبی برای طراحی سیستم بانکداری دستور صوتی برای کاربران بانکی انعقاد نموده است.

بیکسبی که در سامسونگ Galaxy S8 فعال می شود، می تواند توسط دستورات صوتی از طریق پرداخت سامسونگ و رمز عبور سامسونگ عملیات پرداخت را انجام دهد. این دقیقا شبیه امکاناتی است که آمازون با شراکت با ویرجینیا بیس کپیتال در سال گذشته در اختیار کاربران خود قرار داد.

در سیستم آمازون کاربر می توانست مانده حساب و معاملات اخیر خود را چک کند و یا اینکه حتی با یک دستور صوتی با استفاده از الکسا پرداخت بانکی انجام دهد. گسترش دستیاران بانکی شخصی و خانگی بدین معناست که بانکها می توانند هزینه پرداختها را با استفاده از خدمات الکسا، سیری و یا بیکسبی کاهش دهند.

گوشی های هوشمند، امروزه از خدمات صدای فعال بانکی پشتیبانی می کنند. به گفته رئیس خدمات مالی در KPMG سنگاپور، این خدمات به نفع بانکهاست، زیرا در کاهش هزینه های نیروی انسانی تاثیر بسزایی دارد و کاهش هزینه های نیروی انسانی هزینه پرداختها را نیز کاهش می دهد.

با ورود اپلیکیشن های آمازون اکو، گوگل هوم و اپل هوم پاد، مردم قادرند به راحتی به یک دستور صوتی پرداخت های خود را انجام دهند.
به گفته مدیر تحقیقات بازاریابی IDC سنگاپور، مسئولین بعید است که در مورد راه اندازی سیستم پرداخت صوتی عقب نشینی کنند. قبلا نیز نمونه هایی از صدور دستور پرداخت صوتی در چین و سنگاپور دیده شده است.

به گفته آقای چیا، در برخی از کشورها بانکها خود اقدام به راه اندازی سیستم پرداخت صوتی برای انجام تعاملات بانکی نموده اند. بانکداری صوتی می تواند سرنخ بزرگی در فناوری بانکداری بیومتریک باشد.
از وقتی که سیستم تشخیص هویت لمسی اپل به بازار آمد، بحث اهراز هویت بیومتریک طرفداران زیادی پیدا کرد. شایعه ای نیز مبنی بر امکانات تشخیص هویت چهره توسط دوربین جلوی اپل نیز به تازگی رواج یافته و گفته می شود آیفون 8 قادر خواهد بود که از طریق اسکن عنبیه، هویت اشخاص را تشخیص دهد.

همکاری بیکسبی با بانک کره جنوبی بدان معنیست که کاربران کره جنوبی میتوانند با شعبات فیزیکی بانکها خداحافظی کنند. مسلما کار کردن با امکانات کپیتال وان در آمازون از امنیت بیشتری نسبت به یک کد برخوردار است. استفاده از تکنولوژی اسکنر و اثر انگشت، به طور قطع فراتر از دیگر روشهای معمول تشخیص هویت مانند اسکنر و اثر انگشت است.

به گفته آنتونی الدریج، مدیر خدمات مالی و فینتک در پی دبلیو سنگاپور، اسکن عنبیه و اثر انگشت از امنیت بالایی برخوردارند و جعل کردن آنها بسیار مشکل است و همچنین از سوی مقامات نیز قابل قبول تر از دیگر روشهای تشخیص هویت است. با این حال هنوز هم بسیاری از استانداردهای بانکداری نوشته شده توسط نهادهای نظارتی در بانکداری اروپایی، معاملات بانکی را منوط به احراز هویت چند عاملی می نماید.

احراز هویت چند عاملی بستگی به تایید بیش از یک عامل از سه عامل دارد مانند اثر انگشت، الگویه عنبیه، کارت بانکی، تلفن شما و یا رمز عبور. البته اگر اهراز هویت شما تنها به گوشی تلفن همراه خودتان گره خورده باشد، برای مثال عنبیه شما فقط در گوشی تلفن همراه خودتان تعریف می شود ، در این صورت نیاز به سیستم تشخیص هویت دو عاملی و یا چند عاملی بوجود می آید.

با وجود اینکه صنعت به سوی بانکداری شخص محور و خانگی می رود ولی به روز رسانی ها بسیار کند صورت می گیرد. برای مثال آخرین به روز رسانی آمازون در مورد امکانات کپتال وان، در ماه مارس سال 2016 انجام شد و تا کنون نیز هیچ گونه به روز رسانی صورت نگرفته است.
با وجود پیشرفت روز افزون فناوری های تشخیص هویت و بانکداری شخص محور، هنوز هم بسیاری از افراد به این فناوری ها اعتماد ندارند و سیری و گوگل اسیستانت را در زمینه امنیت پرداخت دست و پا شکسته می دانند.
مترجم شکوفه برزگر ملکی
پایان پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  42