کاهش سود سالانه سوئیفت به دلیل حملات سایبری

سروکله زدن با هک‌های سایبری بانک‌ها برای سیستم پیام‌رسان سوئیفت مخارج بسیاری داشت در حالیکه سود سال ۲۰۱۶ سوئیفت با ۳۱ درصد کاهش به ۴۷ میلیون یورو رسیده بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، مؤسسات مالی بسیاری روزانه از سوئیفت برای جابجایی هزاران میلیارد دلار استفاده می‌کنند. فورریه سال گذشته، هکرها توانستند با دسترسی به پایانه سوئیفت بانک مرکزی بنگلادش، ۸۱ میلیون دلار از این بانک سرقت کنند و به دنبالش، ظهور چنیدن مورد هک موفق و یا ناموفق دیگر باعث شد تا از اعتماد ایجادشده به سیستم سوئیفت کاسته شود.

این اتفاقات منجر شد تا سود ۲۰۱۶ سوئیفت با ۳۱ درصد کاهش، به ۴۷ میلیون یورو (۵۳ میلیون دلار) برسد. یاور شاه (Yawar Shah)  رئیس هیئت‌مدیره سوئیفت گفته است که این شرکت بلژیکی اهداف و برنامه‌هایی برای افزایش موارد امنیتی‌شان دارند.

قبلا کارکنان قدیمی و مشتریان سوئیفت، از این شبکه به خاطر نقاط ضعفی که داشت به‌شدت انتقاد کرده بودند و به همین دلیل هم سوئیفت تیم امنیتی خود و همین‌طور ابزارهای جدید امنیتی را توسعه و گسترش داد تا مشتریان بتوانند تراکنش‌هایشان را مانیتور و موارد و اتفاقات حساس را شناسایی کنند.

هرچند که این اقدام سوئیفت برای مهار حملات سایبری به‌خاطر شکست تاریخی مشتریان سوئیفت برای تقسیم اطالاعات درخصوص هک‌ها دچار چالش شد.

سوئیفت سرویسی است که در اختیار تمام بانک‌های دنیا است. معمولا این شبکه، مازاد نقدی خود را از طریق سود به مشتریان عرضه نمی‌کند و به‌جایش خدمات خود را با ارائه تخفیف‌ها و با قیمت‌های پایین‌تری به آن‌ها ارائه می‌دهد.

با اینکه در سال ۲۰۱۵، سوئیفت ۳۳ میلیون یورو تخفیف داده بود اما اتفاقات رخ‌داده باعث شد تا در سال ۲۰۱۶ هیچ تخفیفی شامل حال مشتریان این شبکه نشود.

 

راه پرداخت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  ⁄  90  =