ترامپ: لغو توافق اوباما و کوبا

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در توصیف توافق میان دولتهای کاسترو و اوباما گفت که این توافق «به مردم کوبا کمکی نمی کند بلکه باعث تقویت رژیم کوبا می شود.»

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ترامپ توافق امریکا و کوبا مربوط به دوره ریاست اوباما را لغو کرد. این توافق باعث آشتی دو کشور و ازسرگیری روابط میان دو طرف شده بود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا قبل از آن در جریان سخنرانی خود در میامی، یکی از سیاستهای نمادین باراک اوباما در دوران ریاست جمهوریش یعنی برقراری روابط حسنه با کوبا را زیر سوال برده بود.

به نقل از یورونیوز، او روز جمعه از شهر میامی در ایالت فلوریدای امریکا، لغو توافق میان واشنگتن و هاوانا را که در سال ۲۰۱۴ میلادی منعقد شده بود اعلام و رژیم کاسترو را رژیمی «وحشیانه» توصیف کرد. باراک اوباما توانسته بود با این توافق به بیش از نیم قرن تنش میان دو کشور پایان دهد.

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در توصیف توافق میان دولتهای کاسترو و اوباما گفت که این توافق «به مردم کوبا کمکی نمی کند بلکه باعث تقویت رژیم کوبا می شود.»

او تاکید کرد دستور لغو این توافق باید بسرعت اجرا شود. او همچنین به مردم کوبا و ایالات متحده آمریکا وعده انجام «معامله بهتری» را داد.

دونالد ترامپ افزود: «حال که من رئیس جمهور هستم، آمریکا جنایات رژیم کوبا را محکوم خواهد کرد و برای درد و رنجی که مردم کوبا حدود شش دهه متحمل شدند، تاسف خواهد خورد.»

او همچنین خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی در کوبا شد و گفت: «ما تا زمانی که همه زندانیان سیاسی آزاد نشوند، تحریم‌ها علیه رژیم کوبا را لغو نخواهیم کرد.»

دونالد ترامپ همچنین در جریان نشستی خبری در میامی، وضعیت سلامتی اتو وارمبیر دانشجوی آمریکایی را که پیش از این در کره شمالی بازداشت بود، وحشتناک توصیف کرد و گفت: «خوشحالم که رکس تیلرسون وزیر خارجه و من، در کنار تیمی بسیار با استعداد موفق شدیم اتو وارمبیر را نزد پدر و مادرش برگردانیم. آنچه بر سر او آمده وحشتناک است.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  +    =  26