حساب های بی هویت راکد می ماند

بیانیه اخیر گروه اقدام مالی، روابط بانکی ایران را تسهیل می کند

دبیر کانون بانک های خصوصی گفت: بانک ها ملزم هستند که حساب های بی هویت را شناسایی و مسدود کنند و تا زمان مشخص نشدن هویت صاحب حساب، این حساب ها راکد می ماند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، محمدرضا جمشیدی استقرار شفافیت در نظام پولی و بانکی را پیش نیاز توسعه روابط مالی با کشورهای جهان ارزیابی کرد و افزود: از سال گذشته بانک مرکزی با ابلاغ صورت های جدید مالی که بر اساس استانداردهای بین المللی نگاشته شده، گام هایی را برای شفافیت در عملکرد بانک ها برداشت.
وی افزود: در دو سال گذشته بانک مرکزی بخشنامه های متعددی را در زمینه مبارزه با پولشویی تهیه و به نظام بانکی ابلاغ کرد که همه این اقدام ها برای استقرار شفافیت انجام شده است.
جمشیدی با بیان اینکه سالهاست که واحدهای مبارزه با پولشویی در بانک های ایران فعال شده اند، گفت: بانک ها نیز در این مدت از اجرای بخشنامه های مربوط به مبارزه با پولشویی استقبال کرده و آن را اجرایی کرده اند.
وی به وجود برخی حساب های نامشخص در نظام بانکی اشاره کرد و گفت: اکنون بانک ها ملزم هستند که این حساب ها را شناسایی و مسدود کنند به شکلی که هرگونه واریزی به این حساب ها را تا زمان مشخص نشدن هویت صاحب حساب راکد می ماند و هیچگونه برداشتی نیز از این حساب ها انجام نمی شود.
جمشیدی با بیان اینکه بانک ها ملزم به تمکین از مقررات و بخشنامه های مربوط به مبارزه با پولشویی ابلاغی بانک مرکزی هستند، گفت: استنکاف از این مقررات برای بانک ها هزینه دارد و از این رو آنها این بخشنامه ها را اجرایی می کنند.
دبیر کانون بانک های خصوصی و موسسات اعتباری با بیان اینکه پس از اجرای برجام در ی ماه 94 انتظار می رفت روابط بانکی ایران با نظام بین المللی به شرایط پیش از تحریم ها برگردد، گفت: یکی از موانع در این مسیر، قرار گرفتن نام ایران در فهرست سیاه گروه اقدام مالی بود که سال گذشته برای مدت یک سال نام ایران از این فهرست تعلیق شد.
وی اظهار داشت: نظام بانکداری بین الملل خواهان شفافیت در عملیات بانکی و توانایی بانک ها در رصد منشاء پول است تا گروه های تروریستی و خلافکار نتوانند از طریق نظام بانکی پول جا به جا کنند.

 

ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  2  =