بلاکچین جای سوئیفت را گرفت

اختصاصی

سوئیفت 22 بانک جهانی را به شبکه بلاکچین خود متصل کرد. این پروژه بلاکچین به بانکها این امکان را می دهد که حساب های بین المللی خود را به صورت آنلاین هماهنگ کنند و این بخشی از نوآوری پرداخت های جهانی سوئیفت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سوئیفت 22 بانک جهانی را به شبکه بلاکچین خود متصل کرد. این پروژه بلاکچین به بانکها این امکان را می دهد که حساب های بین المللی خود را به صورت آنلاین هماهنگ کنند و این بخشی از نوآوری پرداخت های جهانی سوئیفت است.

این بانکها عبارتند از

JP Morgan

ABN Amro

ABSA

BBVA

China Construction Bank

China Minsheng Banking

Commerzbank

Deutsche Bank

Erste Group

FirstRand Bank

Intesa Sanpaolo

BNP Paribas

BNY Mellon

DBS

RBC and Wells Lloyds Bank

Mashreq

 Nedbank abobank

 Santander

Standard Bank

 Standard Chartered

 SMBC UniCredit

Westpac

ویم ریماکرز، ریاست بازارهای بانکی و GPI در سوئیفت گفت همکاری، زیر بنای نو آوری است. این گروه بانکی جدید به ما این امکان را می دهد تا دامنه کاربرد بلاک چین را به طور دقیق تحت نظر قرار دهیم و یافته های جدیدی را به تجربیاتمان در این زمینه اضافه کنیم. ما صمیمانه به این بانکها خوش آمد می گوییم و منتظر نظراتشان هستیم.

همانطور که قبلا گزارش شد، برنامه PoC از یک مجوز اختصاصی بر پایه بلاکچین در محیط کاربری گروهی صادر می کند.

هدف کلی GFI این است که پرداخت های بین المللی را آسان تر کند و سوئیفت ، بلاکچین را موثر ترین بخش این هدف می داند.

حسابهای نوسترو، حسابهایی هستند که بانکها با ارز خارجی در بانکهای دیگر نگهداری می کنند. با انتقال سریعتر پول به این حسابها و دریافت سریعتر پول از این حسابها، بانکها می تواند توانایی خود در تبدیل پول را افزایش دهند.

در حال حاضر امکان نظارت آنلاین حسابهای نوسترو به دلیل عدم گزارش دهی روزانه امکان پذیر نیست ولی به زودی این امکانات نیز به سیستم اضافه خواهد شد.

در حالی که برخی بر این باور اند که با ورود فناوری بلاکچین، پایان سوئیفت محسوب می شود ولی ما در سدد ارتقای توانایی های سوئیفت از طریق بلاکچین هستیم.

پایان پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  25  =  30