حمله سایبری رنساور به خودپردازها

پس از حمله سایبری به بیمارستانها و کامپیوترهای شخصی بیش از 150 کشور جهان، اپراتورهای ویروس رنسامور خودپردازها را هدف قرار دادند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،

پس از حمله سایبری به بیمارستانها و کامپیوترهای شخصی بیش از 150 کشور جهان، اپراتورهای ویروس رنسامور خودپردازها را هدف قرار دادند.برخی از دستگاههای خود پرداز در هندوستان خاموش شدند. بانک مرکزی هندوستان به بانکها هشدار داد که نرم افزارهای خود را به روز کنند. سیستم امنیت سایبری هندوستان هنوز مورد تهدید نرم افزارهای مخرب قرار دارد.

 

خودپردازهایی که از ویندوز استفاده می کنند تحت خطر هستند و باید سیستم خود را به روز نمایی کنند، چنین دستگاههایی مستعد ابتلا به حمله سایبری هستند بنابر این بانک مرکزی هندوستان مخزن پول این خودپردازهای را شارژ نمی کند. همچنین بانک مرکزی از دیگر بانکها خواست که دستورالعمل امنیتی سازمان دولتی  عملیات اضطراری رایانه های هند در مورد ویروس رنساور ، که 150 کشور دنیا را تحت تاثیر قرار داده را دنبال کنند.

 

تیم عملیات اضطراری رایانه های هندوستان لیستی از باید ها و نباید ها هنگام حمله ویروس سایبری رنسامور به کامپیوترها و نحوه برخورد با این ویروس را منتشر کرده است.در سال گذشته حمله ای مخرب به کارتهای اعتباری این کشور شد و اطلاعات حساب دستگاههای خودپرداز هیتاچی توسط ویروسی مخرب به سرقت رفت.

 

مترجم شکوفه برزگر ملکی

پایان پیام

منبع zeenews

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  45