سامان دهی ارزهای دیجیتالی در استرالیا

دولت استرالیا از ارائه طرحی برای تقویت و تشدید قوانین مبارزه با پولشویی خبر داده است که در این طرح ها برای اولین اصلاحات جدیدی نیز گنجانده شده که ارزهای دیجیتالی را نیز در بر می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، این طرح بعد از آن ارائه می شود که بزرگ ترین بانک این کشور یعنی «بانک مشترک المنافع استرالیا» (CBA)، بر سر فقدان قوانین مبارزه با پولشویی و تامنی مالی تروریسم متحمل رسوایی بزرگی شد. مایکل کینان، وزیر دادگستری استرالیا در این رابطه گفت: «توقف تامین مالی جنایاتکاران و تروریست ها، بخشی حیاتی از ساروکارهای امنیت ملی ماست و انتظار می رود که کسب و کارهای قانون مند در استرالیا منطبق با این رژیم جامع عمل کنند.»
این قانون بعد از اجرای اقداماتی مشابه در ژاپن صورت می گیرد که بنابر آن ها، مبادلات ارزهای مجازی باید به صورت سالانه حسابرسی شده و با رویه های تائید هوبت مشتری صورت گیرند. هم چنین قوانین مبارزه با پولشویی که بر نهادها و مبدلات سنتی اعمال می شود باید در خصوص این معاملات نیز به اجرا درآید. این طرح با استقبال «انجمن تجارت و ارز دیجیتال استرالیا» نیز مواجه شده است که گفته است سطح حفاظتی و نظاتی از کسب و کارهای مبتنی بر ارز دیجیتال را افزایش خواهد داد. امید می رود که با فازیش سطح مقررات و نظارت در حوزه ارزهای دیجیتالی و مجازی، زمینه برای همکاری کسب وکارهای مبتنی بر این ارزهای مجازی و بانک ها بیش از پیش فراهم شود.

منبع: فینکسترا
https://www.finextra.com/newsarticle/30979/australia-regulates-digital-currencies/payments

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  66  =  76